The Pace söker en relationsbyggande Rekryteringskonsult

Stockholm Rekrytering

The Pace växer och söker nu efter sin sjunde kollega! Vill du vara med och höja statusen för roller inom Office eller det vi kallar Business Administration? Ta då chansen att bli vår relationsskapande Rekryteringskonsult!

Sök tjänsten Senast 15 juni, 2017

The Pace är ett nystartat affärsområde inom Wise Professionals som är specialiserat på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som Administrativ chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör samt Jurist- och Kontorsassistent. Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group som i sin tur är en helhetsleverantör inom HR med 11 verksamheter och ca: 670 anställda samt noterat på Nasdaq. 

Vår ambition på The Pace är att verka för en statushöjning för roller inom Office eller det vi kallar för Business Administration. Vi vet att dessa funktioner är delaktiga i affären och ser till helheten- det ska vi lyfta! Vi vill att våra kandidater och beställare ska bli inspirerade av att samarbeta med oss och att vi genom gott samarbete bidrar till kompetensöverföring och kunskapsutbyte. Om du delar du vår målbild kan du vara den Rekryteringskonsult vi söker! 

Den vi söker
Som rekryteringskonsult på The Pace ansvarar du för hela processen, från införsäljning till att tjänsten är tillsatt. Det innebär att du bokar möten med spännande kunder, bygger långsiktiga relationer med både beställare och kandidater samt genomför rekryteringsuppdragen i sin helhet. Till din hjälp har du ett passionerat team på sex personer varav två är Affärsområdeschefer – den ena är mer specialiserad inom leverans och kandidatförsörjning och den andra inom försäljning och kundvård. Tillsammans ser vi till att vår vardag präglas av glädje och driv. Vi firar framgång och delar stort och smått. Alla i teamet är med och bidrar till The Pace utveckling och du som Rekryteringskonsult har stor möjlighet att vara med och påverka din egen och vår framtid.

För att trivas hos oss och lyckas i rollen ser vi att du är självgående och tycker om att knyta långsiktiga relationer.  Du är mån om kvalitet och vill både avlasta, förenkla och ge visst motstånd i uppdragen så att resultatet blir av högsta kvalitet. Vi ser att den vi söker har minst ett par års erfarenhet från att driva rekryteringar på egen hand och du får gärna ha arbetat med försäljning eller search tidigare. Vi söker dig som trivs med att projektleda, arbeta konsultativt och som lägger stor vikt vid kund- och kandidatupplevelse. Beräknad start för tjänst är efter sommaren.

Vill du veta mer om oss kika gärna in på www.thepace.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att maila helena.albinsson@thepace.se eller marie.boden@thepace.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar per mail men vi ser fram mot att höra från dig inom kort via thepace.se! 

Vi på The Pace är tillräckligt små för att värdesätta varje kund och tillräckligt stora för att leverera och vi älskar vårt arbete! 

Sök tjänsten Senast 15 juni, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Clara Forsberg

Clara Forsberg

Kandidatansvarig

Sök tjänsten!

Vi behöver få in din ansökan senast 15 juni, 2017

Sök tjänsten

Fler lediga jobb

Nytt

HR- Partner till Assemblin EL i Malmö

Assemblin EL växer och söker nu en HR-Partner till verksamheten i Södra Sverige. En ny roll där du får möjligheten att bygga upp ett fungerande HR-arbete i syd. Du blir erbjuden en bred HR-roll där du både kommer att arbeta operativt och strategiskt

Malmö Sista ansökningsdag: 14 juni, 2017

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till EQT

Till EQT söker vi en ambitiös och serviceinriktad Assistent som vill arbeta i en spännande internationell miljö med högt tempo.

Sista ansökningsdag: 12 juni, 2017

Läs mer & ansök