Lönekonsult till kund inom vård och omsorg

Stockholm Konsultuppdrag

Ta chansen och var med på en spännande förändringsresa hos vår kund som är ett trevligt vård- och omsorgföretag på söder

Sök tjänsten Senast 8 juni, 2017

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Nu söker vi en lönekonsult till vår kund som är verksamma inom vård och omsorg. De sitter i härliga lokaler på Söder i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start omgående. Initialt sträcker det sig fram till september, men det finns goda möjligheter till förlängning.

Företaget är just nu inne i en spännande förändringsresa – vi hoppas att du vill vara med och driva den utveckling som ska genomföras på löneavdelningen i och med detta!

 

Ditt uppdrag

Du kommer att hantera lönerna för företagets anställda tillsammans med dina kollegor. Löneavdelningen består av fem personer, man rapporterar till lönechefen och avdelningen tillhör HR. Systemet som används är Personec P. I rollen ingår att arbeta med hela löneprocessen, administrera intyg samt pensioner och försäkringar och att tolka/tillämpa kollektivavtal. Vidare ingår det mycket kontakt med medarbetare i lönerelaterade frågor samt viss schemaläggning för att stötta verksamheten. Självklart bör du även se till att hålla dig uppdaterad gällande förändringar i lag och avtal.

Här kommer du till en trevlig grupp som är måna om varandra och gärna delar med sig av sina kunskaper. Företaget i sig har en stark värderingsgrund som avspeglar sig i medarbetarnas agerande, här är människan central!

 

Din bakgrund

Du har minst ca två års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Vi tror att du har en yrkesutbildning inom lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är starkt meriterande om du har arbetat i Personec P samt om du har erfarenhet av att arbeta inom vården. Du är kunnig inom hela Officepaketet, inklusive Excel.

Som person är du lätt att samarbeta med och du sätter sig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Vidare har du ett noggrant och strukturerat sätt att arbeta på och du är mån om att ge bästa möjliga service till dina medarbetare. Vi ser det som positivt om du även har ett öga för vad som kan utvecklas och förbättras i löneprocessen!

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Köpenhamn.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Julia Goossens (070 433 57 35, julia.goossens@wise.se) och Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök tjänsten Senast 8 juni, 2017

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Julia Goossens

Julia Goossens

Kandidatansvarig

Sök tjänsten!

Vi behöver få in din ansökan senast 8 juni, 2017

Sök tjänsten

Fler lediga jobb

Nytt

HR- Partner till Assemblin EL i Malmö

Assemblin EL växer och söker nu en HR-Partner till verksamheten i Södra Sverige. En ny roll där du får möjligheten att bygga upp ett fungerande HR-arbete i syd. Du blir erbjuden en bred HR-roll där du både kommer att arbeta operativt och strategiskt

Malmö Sista ansökningsdag: 14 juni, 2017

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till EQT

Till EQT söker vi en ambitiös och serviceinriktad Assistent som vill arbeta i en spännande internationell miljö med högt tempo.

Sista ansökningsdag: 12 juni, 2017

Läs mer & ansök