Nordic Payroll Administrator till Internationellt försäkringsbolag

Stockholm Rekrytering

Har du förmågan att driva processer och trivs i en varierande roll där du får arbeta i en internationell miljö? Läs då mer om rollen som Nordic Payroll Administrator!

Sök rollen Senast 28 juni, 2017

För kunds räkning söker vi en Nordic Payroll Administrator. Detta är en direktrekrytering där processen hanteras av Wise Professionals.

 

Ditt uppdrag

Vår kund, ett internationellt försäkringsbolag, söker en erfaren och driven löne-administratör som kommer att administrera de ca 160 nordiska tjänstemannalönerna. Förutom att hantera de svenska lönerna och pensionerna kommer du att ha rollen som lönekoordinator för övriga nordiska länder, där du agerar kravställare gentemot den externa löneleverantören.

Du kommer att vara den sakkunnige inom lön och även arbeta med ett projekt att ta hem den svenska löneadministrationen. De söker en person som dels kan vara drivande i detta projekt och också agera konsulterande i att hitta den bästa lösningen för de nordiska lönefunktionerna.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  •          Ansvar för att löneleveransen håller en hög kvalitet som är i enlighet med företagspolicy
  •          Hantera frågor och administration kring expatriater anställda i Norden
  •          Hålla dig uppdaterad om förändringar kring kollektivavtal, lagar, regler och policys som berör lönefunktionen
  •          Bokföring och avstämning av lönerelaterade konton
  •          Pensionsrapportering

 

Du rapporterar till den nordiska HR-chefen och den nordiska Finansdirektören.

Företaget har kollektivavtal och erbjuder goda förmåner samt sitter centralt i Stockholm.

 

Din bakgrund

Vi söker dig med ca tio års erfarenhet av att arbeta med kvalificerat löneadministrativt arbete samt ett par års erfarenhet att arbeta med nordiska löner. Du är systemkunnig och har god vana av att driva förändringsprocesser. Har du tidigare varit delaktig i byte av lönesystem är det mycket meriterande. Vidare är du van att tolka olika typer av kollektivavtal. Då mycket av din dagliga kontakt kommer att ske på engelska ser vi att du är flytande i engelska, i både tal och skrift, kan du dessutom något av de andra skandinaviska språken är detta också mycket meriterande.

Som person är du mycket självgående och initiativtagande. Då du kommer att vara drivande i projektet att ta hem lönerna söker vi en kompetent person som är trygg i sin kunskap. Vidare är du öppensinnad och proaktiv.

Stämmer beskrivningen in på dig? Välkommen med ditt CV på engelska redan idag!

Om Wise Professionals

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se, 073-521 65 25) och konsultchef Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se, 076-525 90 47).

Vi går igenom ansökningarna löpande, därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Så, vänta därför inte med att skicka in din ansökan på engelska!

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Sök rollen Senast 28 juni, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Ellen Ritzer

Ellen Ritzer

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 28 juni, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Almi söker affärsnära Business Controller

Är du en analytisk person med förståelse och intresse för affären? Vill du vara delaktig i en miljö där man skapar framgång och tillväxt för ett stort antal svenska företag? Då är rollen som Business Controller något för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 19 augusti, 2017

Läs mer & ansök