Bring City Mail söker Löneadministratör

Stockholm Rekrytering

Är du en utvecklingsinriktad och kunnig löneadministratör som vill jobba på ett företag som genomsyras av en framåtanda? Då bör du läsa den här annonsen!

Sök rollen Senast 13 juli, 2017

Till Bring Citymail söker vi nu en löneadministratör. Det här är en tillsvidareanställning på heltid där du blir anställd direkt hos kunden. Bring Citymail sitter i hemtrevliga lokaler i Västberga industriområde. Du tar dig dit med buss på ca 7 minuter alternativt till fots på 20 minuter från Älvsjö, Årstaberg eller Telefonplan.

Du erbjuds vara del av ett förändringsbenäget företag som har flera spännande utmaningar framför sig. Vill du vara med och bidra till Bring Citymails fortsatta utveckling? Då kanske du är deras nästa löneadministratör!

 

Om rollen

Du kommer att tillhöra en löneavdelning som tillsammans hanterar ca 4000 löner fördelat på tre olika bolag. Löneavdelningen tillhör och sitter tillsammans med HR. Lönesystemet som används är Agda PS, vad gäller försystem använder de sig av tre olika för de olika bolagen. Varje löneadministratör har sina egna ansvarsområden men man stöttar varandra i gruppen och hjälps åt vid behov. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

  • Hantering av hela löneprocessen
  • Utgöra ett konsultativt stöd till verksamheten i lönerelaterade frågor
  • Pensionsrapportering samt tillämpning av lag och avtal som rör anställningsvillkor
  • Bidra till en vidareutveckling av arbetsmetoder, rutiner samt system
  • Att ständigt hålla sig uppdaterad gällande förändringar som rör lönearbetet

 

Nyfiken på din nya arbetsgrupp?

Löneteamet består idag av 6 personer och du kommer att rapportera till Lönechefen. Avdelningen bytte lönesystem för mindre än ett år sedan och de är fortfarande i en fas där de håller på att lära sig det nya systemet samt se över sina rutiner. Under resans gång har man hjälpts åt i teamet och tillsammans bidragit till att skapa bästa möjliga arbetsprocesser. Vidare är det en grupp som trivs med att arbeta ihop.

Du kommer till en platt organisation med en hjärtlig stämning och där det finns enframåtanda som genomsyrar hela företaget. Du får en chef som är stöttande, närvarande och uppskattar utvecklings- och förbättringsförslag. För dig som vill finns här stora möjligheter att utveckla din kompetens.

 

Vem är du?

Vi söker dig som har en YH-utbildning inom lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha minst ca tre års erfarenhet av att ha arbetat med hela löneprocessen. Vi ser gärna att du är systemvan och har erfarenhet av att arbeta i Agda. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vidare har du med fördel arbetat med flera olika kollektivavtal.

Som person är du prestigelös, resultatinriktad och trygg i dig själv. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt är uppmärksam på eventuella fel. Du har lätt för att samarbeta med andra, har en förmåga att se till helheten i arbetet och tycker om att hitta förbättringsmöjligheter. En hög servicegrad är någonting du ser som självklart och det faller sig naturligt att bygga och upprätthålla goda relationer till organisationens medarbetare.

 

Om företaget

Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring ingår i koncernen Posten Norge as vars vision är att varar ”världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern”.

Bring Citymail hjälper företag, organisationer och myndigheter med hållbar, säker och effektiv leverans av post, tidningar och brevlådepaket. Våra kunder anlitar oss som partner för att nå rätt person, vid rätt tidpunkt, med rätt budskap. Vi startade 1991 som världens första fria postföretag. Bring Citymail Sweden AB omsätter en miljard och har ca: 2 000 medarbetare samt når 60 procent av Sveriges hushåll och företag. Och vi fortsätter att utmana marknaden. Våra värderingar; Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod, styr vårt sätt att arbeta och bidrar till mångfald och en inkluderande arbetsplats. Bring Citymail Stockholm och Pressens Morgontjänst. Totalt antal anställda inom Bring Citymail bolagen är ca 4 000 medarbetare. Läs mer på www.bring.se

Till följd av Bring Citymails engagemang för individen i organisationen, genom kompetenshöjande åtgärder och inspirerande anda, har vi blivit utsedda till ett av Sveriges 100 mest spännande karriärföretag fem år i rad – 2013, 2014, 2015, 2016 och 2017. I vårt rekryteringsarbete är målsättningen en jämn könsfördelning och bred mångfald ur alla aspekter. Vi behöver få in fler medarbetare med olika bakgrund, förutsättningar och livserfarenheter för att Bring Citymails verksamhet ska uppnå sin fulla potential.

 

Ansökan

I den här rekryteringsprocessen samarbetar vi med Wise Professionals. Om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du varmt välkommen att kontakta ansvariga för denna rekrytering: Julia Goossens (070-433 57 35, julia.goossens@wise.se) och Barbara Lidholt (barbara.lidholt@wise.se). Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan via wise.se. Vi ser fram emot att höra från dig!

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Köpenhamn.

 

Sök rollen Senast 13 juli, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Julia Goossens

Julia Goossens

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 13 juli, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Almi söker affärsnära Business Controller

Är du en analytisk person med förståelse och intresse för affären? Vill du vara delaktig i en miljö där man skapar framgång och tillväxt för ett stort antal svenska företag? Då är rollen som Business Controller något för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 19 augusti, 2017

Läs mer & ansök