Exopen är ett väletablerat företag på marknaden som utvecklar och säljer budget-, prognos- och rapporteringslösningar. Utvecklingen i bolaget har varit mycket positiv. Exopen står inför en spännande tillväxtresa och behöver anställa fler nya talanger. Marknaden upplevs förändrad vilket gjort det mer utmanande att nå ut och attrahera nya kollegor och de funderade över hur de skulle kommunicera sitt attraktiva arbetsgivarerbjudande.

Exopen och Wise Professionals har haft fina samarbeten genom åren. Stig Lagerqvist, VD på Exopen i Stockholm hade ett möte med Christina Norin-Söderström på Wise Professionals som presenterade idén att göra en film för att visa vad Exopen har att erbjuda.

”Exopen är inte ett särskilt känt varumärke och därför kändes en film som kan visa upp vilka vi är, vad vi har för vision, värderingar och synliggöra vår starka kultur som ett mycket bra alternativ”, säger Stig Lagerqvist, VD på Exopen.

”Vi lägger stor vikt vid grundarbetet när EVP-filmer skapas, det är mycket viktigt att träffa många på företaget, supa in atmosfären på kontoren och lära känna företaget innan man sätter igång med själva filmskapandet”, säger Stina Printz, attraktionskonsult på Wise Professionals.

”Stina och Annika från Wise Professionals kom till oss vid flera tillfällen under filmskapandet. Det grundarbete de gjorde inför denna film var väldigt bra och nyttigt att göra, både för företaget och för medarbetarna. Framförallt att man måste stanna upp i det dagliga arbetet och fundera över vad det är man vill förmedla. Och även fundera på vad vi är för bolag, vilken känsla som vi vill att kandidater och kunder ska få när de ser filmen och senare träffar oss”, berättar Stig.

”Genom denna insats skapades också en gemensam stolthet mellan alla medarbetare, alla var delaktiga och alla står bakom filmen och dess budskap. Jag är väldigt nöjd med samarbetet med Wise Professionals. Projektet var inspirerande, de var väldigt professionella och vi är väldigt nöjda med slutresultatet.  Att visuellt visa upp sin kultur, det tror jag är framtiden”, säger Stig Lagerqvist, VD på Exopen.

”Exopen var ett mycket roligt projekt, vi hade så mycket bra att arbeta med redan från början. Fina, centrala kontor och inte minst ett härligt och samarbetsvilligt gäng. Jag hoppas att denna film hjälper Exopen att attrahera flera nya kollegor. De som får chansen att arbeta där kan skatta sig lyckliga”, säger Stina Printz.

Taggar

Jag är väldigt nöjd med samarbetet med Wise Professionals, de var väldigt professionella och vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Att visuellt visa upp sin kultur, det tror jag är framtiden.

Stig Lagerqvist, VD på Exopen.

Några andra av våra case