Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Inköpsassistent till JM AB

Är du i början av din karriär och motiveras av att arbeta i en bred och viktig roll? Som Inköpsassistent har du en central roll inom teamet med många kontaktytor där varje dag är olik den andra.

Till JM AB Inköpsavdelning söker vi nu en inköpsassistent för ett konsultuppdrag och vi ser gärna att du kan påbörja tjänsten så snart som möjligt. Uppdraget beräknas pågå i 6 månader och för rätt person finns möjlighet till förlängning alternativt anställning hos kunden efter uppdragsperioden. Tjänsten är placerad på JM:s huvudkontor i Frösunda och tjänsten är på heltid.

Ditt uppdrag
Du kommer ingå i JMs inköpsteam som består av 20 duktiga medarbetare och i din roll kommer du att rapportera till Inköpschefen. Som inköpsassistent kommer du ha en central funktion för hela teamet och du får möjligheten att arbeta i en bred och koordinerande roll. Din roll är en del av en stödfunktion till teamet och organisationen och 30% av arbetstiden motsvarar mer assisterande uppgifter och resterande 70% inköpsrelaterade uppgifter.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

·        Ansvara för att lägga upp och administrera leverantörer samt inköpsavtal

·        Publicera veckobrev med kort information om nya eller förlängda avtal

·        Ladda upp, uppdatera, jämföra och publicera filer från leverantörer

·        Inhämta finansielldata inför upphandling av leverantörer samt bevaka eventuella ändringar av riskklass hos leverantörer

·        Koordinera, förbereda samt föra protokoll inför och under möten

Andra assisterande uppgifter förekommer som att förbereda inför nyanställda, hantera fakturor samt olika IT-ärenden men även att boka resor och beställa lunch och fika till möten.

Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant gymnasieexamen samt några års arbetslivserfarenhet från en koordinerande och administrativ tjänst. Vidare har du god erfarenhet av att arbeta i olika system samt goda kunskaper i Office-paketet, främst Outlook och Word. Vi ser att du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska samt har god kommunikativ förmåga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Att ge god service är för dig en självklarhet och du är både noggrann och kvalitetsmedveten. Du är lugn, strukturerad och organiserad trots stundtals högt tempo. För att bli framgångsrik i roller ser vi att du har integritet samt en positiv inställning och en god samarbetsförmåga.

Om JM AB
JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete. Vi omsätter cirka 17 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Clara Forsberg, clara.forsberg@thepace.se och Konsultchef Stephanie Grammenidis, stephanie.grammenidis@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner: Friskvård, Kollektivavtal