Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

HR Business Partner till Allianceplus

Vill du vara med att göra skillnad? Trivs du att jobba i en miljö som är föränderlig, snabbfotad och entreprenöriell? Då kanske den här rollen är intressant för dig!

Vårt erbjudande:

Vi erbjuder dig en rolig och utmanande roll där du kommer att ha en stor påverkan på HR-arbetet inom hela koncernen. Vi är i ett spännande skede där vi ska utveckla HR funktionen och skapa mervärde genom att tillsammans driva kultur- och medarbetarfrågor till ett ökat engagemang och framgång, där du kommer vara en del av denna resa!

Allianceplus är ett värderingsdrivet företag som arbetar med människor från världens alla hörn, med olika bakgrund och erfarenheter. Att ha medarbetare med olika erfarenheter och bakgrund ger oss kunskap och perspektiv som hjälper oss att förstå målgruppernas olika behov. Det gör att vi kan utveckla bättre tjänster, produkter och service!

Din Roll:

Som HR Business Partner arbetar du affärsnära och stöttar verksamheten chefer i olika typer av HR-frågor. I arbetsuppgifterna ingår även:

  •         Strategiskt och operativt arbete med ett nära samarbete med övriga kollegor inom HR
  •         Chefstöd i HR-frågor samt stödja med inspiration och kunskap
  •         Projektleda och ansvara för att nyckeltal och mål för HR drivs effektivt mot uppsatta mål och att vi har möjlighet att nå önskad effekt på våra satsningar.
  •         Proaktiv arbeta med rekrytering och kompetensförsörjning
  •         Självständigt driva processer, rutiner, policyn, riktlinjer av HR- relaterade tjänster
  •         Tolka kollektivavtal, ge råd och utbilda i gällande regler och lagar. Driva fackliga förhandlingar

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har akademisk bakgrund med relevant HR-utbildning och ca 3-5 års erfarenhet inom HR. Vi ser gärna att du har någon form av egen ledarerfarenhet och meriterande är om du har erfarenhet från servicebranschen samt om du har erfarenhet av att arbeta i personalintensiva verksamheter.

Rollen innebär mycket självständigt arbete med flera löpande ansvarsområden, samt sätter stora krav på god prioritering-, anpassning- och planeringsförmåga. Du arbetar resultatorienterat för att vi ska nå bolagets gemensamma mål. 

Körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer. 

 

Mer om oss:

ALLIANCE+ är en av de ledande leverantörerna av facility-lösningar i Skandinavien. 
Vårt huvudkvarter ligger i Köpenhamn men vi har även kontor på flera orter i Danmark, Norge och Sverige. Vi har fler än 4 000 passionerade medarbetare som dagligen servar mer än 3 miljoner kvadratmeter och mer än 7 000 gäster i våra personalrestauranger. Välkommen att besöka vår hemsida; https://www.allianceplus.se/

Vårt kontor hittar du vid Evenemanggatan 31 i Solna.

 

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist, johanna.nyqwist@wise.se eller 073 521 65 87.

Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan. Notera att då urval sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas före utsatt datum.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Förmåner: Förmånsbil, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal