Löne- och ekonomiadministratör till Tunstall i Malmö

Skåne Rekrytering

Här är chansen för dig som vill arbeta för en marknadsledande aktör i en växande och viktig bransch inom connected health och connected care

Apply for this job By 23 December, 2018

Till Tunstalls Malmökontor och för den svenska verksamheten letar vi nu efter en erfaren Löne- och ekonomiadministratör.

Tunstall är ett affärsdrivet bolag med en marknadsledande position, ett tydligt syfte och goda värdegrunder. De har en framtidssäkrad teknik som är under ständig utveckling och en unik bredd i produktportföljen. Tunstall befinner sig i en mycket spännande fas under tillväxt och har påbörjat en förändringsresa gällande affärsmodellen. Som medarbetare på Tunstall får du ett tydligt mandat, frihet under ansvar samt stora möjligheter att påverka och bidra med egna idéer. Vi söker dig som ser möjligheterna i tjänsten och som vill dela med dig av din erfarenhet, ditt engagemang och ditt driv.

Om arbetet

Arbetet kommer att ha två fokusområden, ekonomi och löneadministration. Avseende löneadministrationen så är fokuset på löner och lönekörning i lönesystemet Agda PS samt relaterade system såsom Visma Expense. Arbetet innebär även bokning av löner och personalkostnader i vårt affärssystem – i dagsläget Navision. Förutom detta så arbetar du med bokföring och redovisning i samband med bolagets månadsbokslut, och kund-/leverantörsrekontra några dagar per månad. Avseende löneprocessen, så ansvarar du för hela för ca 100 månadsavlönade tjänstemän, där merparten är placerade på Malmökontoret men också en del är utstationerad personal.

Vi tillämpar Telekomavtalet och kommer inom kort ha en del av personalen sysselsatt i skift 24/7. En nära kontaktyta är vår HR-och löneadministratör på vår larmcentral i Örebro gällande själva lönebearbetningen samt hela vår ekonomiavdelning på Malmökontoret. Hos oss har du en bred roll – du kommer självständigt ansvara för ditt område samt vidareutveckla processer, arbetssätt och verktyg inom olika delar av HR- och löneadministrationen.

Exempel på arbetsuppgifter utöver lön kan vara löpande hantering av allt från anställningskontrakt, arbetstider, resor och förmåner till registervård, statistik, rapporter, analyser och presentationer. Du kommer också att driva både enklare och mer omfattande HR- och ekonomi-relaterade projekt och utvecklingsinsatser. Vi står inför ett kommande skifte av affärssystem till IFS och kommer sannolikt inom kort även att implementera HR-modulerna från denna plattform för att i ett senare sked även övergå till motsvarande plattform inom ekonomi.

Vi letar efter dig som har

Mer än 5 års erfarenhet från liknande arbete, gärna från en bred roll i ett mindre/medelstort företag, då vi själva i mångt och mycket har denna typ av förutsättningar och företagskultur.

  •  Goda kunskaper i tolkning och tillämpning av· arbetsrättslig lagstiftning och kollektivavtal. Erfarenhet från arbete med Telekom-avtalet är meriterande.
  •  Gymnasieutbildning inom ekonomi. Högskolestudier är meriterande.
  • Goda kunskaper inom redovisning och beskattning/förmåner.
  • Stor vana att hantera ett stort transaktionsflöde, företrädesvis i Excel.
  • Goda allmänna IT kunskaper, framförallt i MS Office samt mycket goda kunskaper inom IT-stöd för framförallt lönehantering, företrädesvis från Agda PS, och gärna även från HR-modulerna i IFS.
  • Erfarenhet från arbete i ekonomisystem, gärna Navision eller liknande system.
  • God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Tjänsten innebär en handfull resdagar per år inom Sverige.

Som person ser vi gärna att du har ett genuint intresse för människor och ser vikten av god service och ett trevligt bemötande. Du är positiv, självständig och har ett stort driv. Du trivs i ett högt tempo, är proaktiv i ditt arbete och är en god kommunikatör. Du räds inte att ”kavla upp ärmarna” och ser denna utmaning som en spännande möjlighet att tidigt få vara med och påverka.

Om företaget

Tunstall Healthcare Group är ett brittiskt världsledande företag inom trygghetsteknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 3000 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygghetssystem i mer än 30 länder över hela världen. Tre miljoner brukare utnyttjar idag Tunstalls produkter och tjänster. Tunstall Nordic AB – Sverige, Danmark, Finland & viss export – har ca 320 anställda och en omsättning på ca 500 MSEK. Den svenska verksamheten – Tunstall AB – sysselsätter ca 260 personer, med en omsättning på ca 350 MSEK. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Besök gärna www.tunstall.se för mer information.

Frågor eller funderingar?

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jenny-Maria Lindström på jenny-maria.lindstrom@wise.se

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 2018-12-23 och vi ser fram emot att få din ansökan via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan!

Apply for this job By 23 December, 2018

Here is Tunstall Nordic AB

Agnesfridsvägen 113 A, Malmö

Contact me for more information

Jenny_Maria-lindström

Jenny-Maria Lindström

Rekryteringskonsult

Apply for this job!

We need your application by 23 December, 2018

Apply for this job

More available jobs

New

Teamleader inom Kundservice

Har du erfarenhet av ledarskap och kundservice? Är du dessutom trygg i dig själv och drivs av personalfrågor? Sök då rollen som Teamleader inom Kundservice!

Stockholm Application deadline: 3 January, 2019

Read more & apply