Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Business Controller till ServiceFinder

ServiceFinder är i en expansiv fas och bygger ett nytt marknadsteam för att vässa vårt erbjudande ytterligare. Därför söker vi nu en Business Controller vars främsta uppgifter är att proaktivt söka, analysera och sammanställa information, hitta nya samband och skapa beslutsunderlag i syfte att optimera och utveckla vårt erbjudande. Du är vägvisaren för sälj- och marknadsavdelningen och tydliggör var potentialen finns. I denna roll rapporterar du till VD med en stark streckad linje till Marknads- och Försäljningsdirektör.

För rätt person finns det stora möjligheter att göra skillnad och bidra till att ServiceFinder blir det dominerande företaget inom tjänsteförmedling.

Huvudsakliga uppgifter

  • Analysera bolagets verksamhet i siffror, hitta samband och förstå var lönsamheten finns och skapa business case kring detta
  • Undersöka och analysera var den högsta uppsägningsgraden finns (churn)
  • Kravställa mot IT för att bygga upp rapporter som ligger till grund för de underlag som ska bearbetas och skapa mallar och rutiner för detta.
  • Ta fram underlag för telefonförsäljning med hjälp av samarbetspartner Bisnode
  • Presentera business case och analysresultat för organisation, ledningsgrupper och styrelse

Om dig

Du har tidigare erfarenhet från en säljorganisation och förstår vilken typ av information/beslutsunderlag som krävs för att ge organisationen stöd och förutsättningar för att nå framgångsrik försäljning. Som person är du analytiskt lagd och arbetar strukturerat och organiserat. Du är trygg och vågar utmana dig själv och andra. Vidare har du eget driv och trivs med att arbeta i en entreprenöriell miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Du är van att arbeta i högt tempo och känner dig bekväm i en organisation med högt i tak och rak kommunikation.

Du drivs av att bidra till tillväxtmålen, har viljan att utveckla smarta lösningar och inte minst – du älskar att analysera siffror och hitta samband.

Kompetenser

  • Du har en akademisk utbildning
  • För att lyckas i rollen har du arbetat minst 2-3 år som Controller där du stöttat organisationer med kvalitativa beslutsunderlag
  • Du är duktig på Excel och du behärskar troligtvis Google Analytics och Qlickview
  • Det är starkt meriterande om du även har arbetat i något CRM-system
  • Du har god kommunikativ förmåga och vet hur du skapar intresse kring siffror på ett pedagogiskt och lättförståeligt vis.

 

Mer om ServiceFinder

ServiceFinder startades 2006 med visionen om att göra det snabbt, enkelt och tryggt för Svenska folket att hitta rätt tjänsteföretag. I dag har företaget 50 anställda och är störst i Sverige inom tjänsteförmedling och har hjälpt över 500 000 konsumenter att hitta ett tjänsteföretag.
Vi tillhör en av Nordens största mediekoncerner, Schibsted. Vi ingår därmed i samma familj och samarbetar med bl.a. Blocket.se, Aftonbladet, Lendo, Prisjakt, Let’s Deal och många fler.
Vi erbjuder

ServiceFinder satsar på sina medarbetare genom att erbjuda utbildningar, personlig utveckling och karriärmöjligheter. Vi jobbar hårt för att nå våra mål tillsammans på bolaget, inom teamen och som individer. Därför behöver vi i vår tillväxt ibland stanna upp och glädjas över vad vi har åstadkommit. Vi tror på att erbjuda en seriös arbetsplats med roliga inslag. Läs gärna mer på www.servicefinder.se
Mer om tjänsten

I den här rekryteringen samarbetar vi med Eqonomy. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Nisses 08-555 290 00.

Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.eqonomy.se så snart som möjligt då intervjuer sker löpande dock senast 2016-01-27.
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!