Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

HR-ansvarig till SOS Barnbyar

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som HR-ansvarig får du möjlighet att vara med i ett spännande och utvecklande förändringsarbete där HR har en viktig roll.

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som HR-ansvarig får du möjlighet att vara med i ett spännande och utvecklande förändringsarbete där HR har en viktig roll.

SOS Barnbyar arbetar outtröttligt för varje barns rätt till ett hem. Som HR-ansvarig hos oss får du möjlighet att vara med i ett spännande och utvecklande förändringsarbete där HR har en viktig roll. Vi sitter i moderna lokaler på Södermalm i Stockholm och trivs du med att arbeta i en organisation med en engagerande kultur och ambitiösa kollegor så kan detta vara rollen för dig!

 

Vad ska du göra?

Du har en central roll i att bidra till och driva pågående förändringsarbete och att stötta medarbetare, ledare och organisation både i Stockholm och den nystartade verksamheten i Göteborg. Vi siktar på att skapa en arbetsplats i världsklass och som HR-ansvarig har du en viktig roll i det arbetet. Förutom dagliga HR-frågor vill vi att du är ett strategiskt stöd i utveckling av medarbetare och verksamhet. Som HR-ansvarig handlar din roll också om att kvalitetssäkra och operationalisera HR-processer och aktiviteter ute i verksamheten. Vidare ansvarar du för den interna kommunikation kring det som berör medarbetare, ledare och organisation. Den interna kommunikationen är också en central del av förändringsarbetet. Du rapporterar direkt till Generalsekreterare och är med i ledningsteamet. Exempel på dina ansvarsområden är:

  • Organisationsutveckling
  • Medarbetarundersökning och uppföljning
  • Rekrytering/bemanning
  • Kompensationsfrågor
  • Arbetsmiljö
  • Arbetsrättsliga frågeställningar
  • Internkommunikation kring t.ex medarbetardagar, ledarsamlingar osv

 

Vem är du?

Som person vill vi att du är affärsmässig, utvecklingsinriktad, kommunikativ, en bra relationsbyggare, har en god samarbetsförmåga och har förmåga att arbeta självständigt. Vi vill att du håller en hög servicenivå, att du är strategisk, proaktiv och har lätt att se lösningar. För att lyckas i rollen vill vi att du har:

  • Universitetsutbildning inom relevant område
  • Erfarenhet av kvalificerat strategiskt HR-arbete
  • Kunskap om och förståelse för ovan nämnda ansvarsområden
  • Förmåga att coacha ledare i organisations- och ledarskapsfrågor
  • Ledarerfarenhet är önskvärt

 

Vilka är vi?

SOS Barnbyar finns i 134 länder och landområden. Vi har byggt och driver barnbyar, skolor, yrkesskolor, sociala center, medicinkliniker och familjestärkande program över hela världen. Vi har också en nationell verksamhet i Göteborg som ska bidra till att skapa en trygg uppväxt för utsatta barn. Idag är vi dryga 60 medarbetare i organisationen. Våra värderingar är: laget före jaget, omtanke och handlingskraft vilket innefattar att du har ett icke-diskriminerande förhållningssätt.

 

Om du vill veta mer

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals som är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav.

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kelly Chau på kelly.chau@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 24 november 2016.

Vi hörs!