Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Löneadministratör till Logent

Vill du arbeta med Lön i en organisation där lönefunktionen får ta plats? Där man förstår vikten av Lön och dess innebörd för verksamheten i stort? Välkommen till Logent!

Till Logent söker vi en Löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid, under 3–6 månader, med start så snart som möjligt. För rätt person finns möjlighet till en anställning hos kunden. Vi söker även dig som är intresserad av att stötta Logents löneavdelning på 50% 

 

Ditt uppdrag

Välkommen till ett härligt löneteam, med god sammanhållning och där fredagsfikan är en självklarhet!  Här kommer du tillsammans med dina 4 kollegor hanterar Logents ca 3000 löner i lönesystemet Hogia Lön Plus. Inom Logent finns fem olika verksamhetsområden där varje löneadministratör ansvarar för sitt verksamhetsområde. Här hanterar du hela lönekedjan, från ax till limpa. Du kommer även att hantera HR-relaterade arbetsuppgifter som avtalsfrågor och uppdateringar enligt kollektivavtal.

Här kommer du till en löneavdelning där hög service är A och O. Du är både en servicefunktion gentemot medarbetarna, dina interna kunder, men också kravställare internt mot verksamheten för att se till att lönefunktionen håller högsta möjliga kvalitet.

Tillsammans med drygt 20 kollegor kommer du vara placerad på Logents huvudkontor, i fina lokaler vid vattnet i Hammarby Sjöstad!

 

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

 

Din bakgrund

Vi söker dig med minst ett par års erfarenhet av rollen som Löneadministratör. Du är trygg i dina kunskaper och har god vana av såväl hela lönekedjan som att tolka avtal och håller dig uppdaterad kring regler lagar som berör ditt ansvarsområde.

Som person tror vi att du är noggrann, serviceminded och ansvarstagande. Du brinner för att ge bästa möjliga service till medarbetarna och är kvalitetsmedveten. Vidare är du en teamplayer och trivs i en miljö med stundvis högt tempo.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och konsultchef Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se ).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal