Employer Branding

Att införa och upprätthålla en företagskultur

Okej, nu har du kommit till den kluriga biten! Att implementera nya processer och mindset är nämligen det som många av våra kunder beskriver som det mest utmanande. Det är också en lika avancerad konst att hålla i och förfina en kultur så att den inte rinner ut i sanden. Men när det görs på rätt sätt kan det verkligen skapa magi för både medarbetare och bolagets resultat! I den här guiden får du verktygen du behöver för att skapa en bra planering och bygga en strategi för att hålla företagskulturen levande på lång sikt.

Hämta guiden
Rekryteringsföretag Stockholm

01.

Att implementerar en företagskultur i en organisation

När en ny företagskultur presenteras i en organisation tar det verkliga arbetet vid. Medarbetarna måste med på tåget, annars blir kulturen bara tomma ord. Vi ger dig verktygen till att forma en strategi för en lyckad implementering.

02.

Lyckas behålla och utveckla en god kultur

Lika viktigt som att introducera företagskulturen är att se till att den upprätthålls. Utan en strategisk plan för hur kulturen ska överleva finns en överhängande risk att den rinner ut i sanden. Vi delar med oss av våra bästa tips för att hålla företagskulturen levande.

03.

Involvera medarbetarna på rätt sätt

Medarbetarna har såklart en bärande roll för hur företagskulturen tar sig ut i praktiken. Har du flera medarbetare som efterlever ett önskat beteende kan du vara säker på att det smittar av sig på flera positiva sätt. Lär dig knepen för att engagera nyckelpersoner.

Några steg från målet

När du har läst guiden kommer du veta vad som är viktigt för att lyckas med att införa en företagskultur och vilka initiativ du kan ta för att utveckla och hålla kulturen vid liv i många år framåt.

Mot nya nivåer av arbetsglädje!

Get Wise

Hämta din guide