Office Manager till DigitalRoute

Stockholm Heltid Projektanställning

Nu söker vi en driven och serviceminded Office Manager till DigitalRoute med start omgående!

Sök rollen Senast 20 december, 2017

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ditt uppdrag
I rollen som Office Manager kommer du få möjligheten att ansvara för hela Stockholmskontoret med placering i centrala Stockholm. Du ansvarar för att se till att det finns en struktur och en härlig servicekänsla på företaget. Rollen är en del av HR-teamet som i dagsläget består av tre personer och du rapporterar till HR-chefen. Uppdraget är på heltid med start omgående.

Dina främsta arbetsuppgifter är att:

  • Vara ytterst ansvarig för kontorsmiljön och se till att det alltid är trevligt och trivsamt samt ordna aktiviteter på kontoret för att öka engagemang och trivsel
  • Planera och koordinera företagsevents, så som gemensamma fester och tillställningar.
  • Samordna och koordinera inköp av kontorsmaterial.
  • Ansvara för kontakt och kravställning gentemot externa samarbetspartners, exempelvis städbolag, fastighetsskötare m
  • Vara ansvarig för brand- och säkerhet
  • Bud och posthantering till och från kontoret
  • Ansvar för resebokningssystemet
  • Ta emot externa gäster och ansvara för att konferensrummen är i ordning
  • Vid behov stötta med bokning av boende och övrigt för personer som kommer till kontoret på besök/arbete. Detta avser boende på kort och lång sikt, visumhantering och i enstaka fall även resebokningar.
  • Stötta marknadsavdelningen med koordinering och praktiska delar vid större event
  • Supportera kontoret i Göteborg vid behov

Din bakgrund
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning och har tidigare erfarenhet av en liknande roll och är van vid att hantera många kontaktytor, såväl interna som externa. Vidare är du flytande i tal och skrift både på svenska och engelska. Du är även en van användare av Officepaketet.

Som person är du serviceinriktad, positiv och du trivs i att agera professionellt i alla olika möten. För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara trygg i dig själv och klarar av att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ för att driva kontoret framåt. Vidare är det viktigt att du är öppen för nya idéer och uppgifter samt att du utför dina arbetsuppgifter med ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt. Du håller ordning och reda och arbetar strukturerat. Det är viktigt att du har hög integritet då du arbetar under stort ansvar med konfidentiell information.

Om DigitalRoute
At DigitalRoute we have been providing new approaches to data integration and management since 2000. Our technology offers a unique degree of user configurability, processing all usage and statistical data extracted from the networks leading to great cost efficiencies, improved time-to-market and higher customer satisfaction for our customers. DigitalRoute is built on the core values of Expertise, Open-Mindness, and Commitment and has close to 200 employees, head quarters in Stockholm and regional offices in Atlanta and Kuala Lumpur. DigitalRoute is a venture-backed, privately-held company.” 

“If you turn on the heating in your house, buy a train ticket or make a call with your phone there is a great chance that the company behind these services use our technology to work with their data. You may not know about us, but the companies you trust to provide these daily services certainly do.”

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! 

Sök rollen Senast 20 december, 2017

Här ligger Digital Route AB

Drottninggatan 89, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Stephanie Grammenidis

Stephanie Grammenidis

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 20 december, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Rekryterare på deltid!

Vill du vara med och bidra med din kunskap för att effektivisera och skapa möjlighet till ett bättre sätt att arbeta? Vår kund, verksam inom hälsa och sjukvård, söker nu en rekryterare på deltid!

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 januari, 2018

Läs mer & ansök

Nytt

Activation Coordinator till Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank utvecklas ständigt i takt med omvärldens förändringar. Med fokus på innovation, kundupplevelse och fortsatt digitalisering finns ambitionen att alltid ligga i framkant. Just nu satsar Santander Consumer Bank på att utveckla sitt marknads- och kommunikationsarbete och kommer med detta att rekrytera ytterligare kompetenta och engagerade medarbetare!

Nu söker vi en Activaton Coordinator till kontoret i Stockholm.

Stockholm Sista ansökningsdag: 7 januari, 2018

Läs mer & ansök

Nytt

HR- Koordinator

Till vår HR-avdelning söker vi en STF-hjälte som får en fantastisk möjlighet till utveckling inom HR-området!

Stockholm Sista ansökningsdag: 13 januari, 2018

Läs mer & ansök

Nytt

HR-generalist till bolag inom dagligvaruhandeln

Just nu söker vi för kunds räkning en HR-generalist med bred erfarenhet inom HR-området. Detta är ett konsultuppdrag genom Wise Professionals på deltid i sex månader, för rätt person finns det därefter chans till anställning på företaget.

Malmö Sista ansökningsdag: 8 januari, 2018

Läs mer & ansök