Kronans Apotek söker löneadministratör

Stockholm Konsultuppdrag

Här får du vara med på en spännande resa när Oriola koncernen, som Kronans Apotek är en del av, bygger upp sin Shared Service-funktion. Är du den positiva och noggranna löneadministratör dem söker?

Sök rollen Senast 24 oktober, 2017

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Kronans Apotek, en del av Oriola koncernen som erbjuder tjänster inom läkemedel och apotek, söker vi nu en löneadministratör som är i början av sin karriär. Initialt är detta ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start omgående. Uppdraget sträcker sig fram till sista mars, med möjlighet till förlängning. Placering är i Kronans Apoteks trevliga kontorslokaler vid Lindhagen.

 

Om arbetsgruppen

Oriola bygger just nu upp en Shared Service-funktion där lönehanteringen för alla Oriola-koncernens bolag i Sverige kommer att ingå. Löneteamet kommer att bestå av fyra-fem lönespecialister och en lönesamordnare som tillsammans administrerar ca 3 000 löner. Löneavdelningen tillhör HR och man rapporterar till HR-direktör.

 

Ditt uppdrag

Vi söker dig som vill vara med och bygga ett framgångsrikt Löneteam tillsammans med resten av gruppen på Oriola. I rollen ansvarar du, tillsammans med dina kollegor, för att administrera löneprocessen i sin helhet och ger daglig service åt chefer och medarbetare i löne- och lönerelaterade kollektivavtalsfrågor. Du kommer också att hantera övriga personaladministrativa frågor, t ex administrera nyanställning, avslut av anställning, uppdatera vår digitala personalhandbok och registrera utbildning. Du kommer börja med att ta tag i de enklare arbetsuppgifterna för att så småningom med hjälp av kollegorna i gruppen utvecklas till att bli en fullfjädrad lönespecialist.

I och med att Oriola just nu bygger det nya löneteamet kommer du att vara delaktig i att arbeta fram gemensamma processer och rutiner och tillsammans med övriga teamet dokumentera och implementera dessa i hela organisationen. Oriola följer Svensk Handels kollektivavtal för Partihandel och Tjänstemän samt Tjänstemän inom Apotek.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som nyligen har tagit examen från någon av YH-utbildningarna inom lön. Vi tror att du har skaffat dig praktisk kunskap genom dina praktikperioder sant att du har hunnit arbeta med löneadministration under något år efter examen. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Agda PS, men inget krav.

Som person är du självständig, noggrann och har ett positivt synsätt. För att trivas i gruppen tror vi även att du är framåt, har en hög ambitionsnivå och brinner för att lära dig nya saker. Du gillar att arbeta i team och är strukturerad i ditt arbetssätt. Det är viktigt att du delar våra värderingar som innebär att vi är öppna, tar ansvar, tar initiativ och arbetar tillsammans.

 

Om Oriola

Oriola är koncernen som erbjuder tjänster inom läkemedel och apotek. Vi har kunskap om hela marknaden från tillverkning till konsument. Vi hjälper dig att ta hand om dina kunder bättre. Med oss kan du växa, öka lönsamheten och nå dina mål. Oriola erbjuder tjänster till alla aktörer i vår bransch som vill lyckas inom Norden och Baltikum. I Sverige har Oriola en rikstäckande apotekskedja i Kronans Apotek, lager- och distributionsföretaget Oriola AB, dosdispenseringsföretaget Svensk Dos AB samt vårdbolaget ICT Health Support AB.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Köpenhamn.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Julia Goossens (julia.goossens@wise.se 070 433 57 35) och Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 24 oktober, 2017

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Julia Goossens

Julia Goossens

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 24 oktober, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Marknadsassistent med digitalt fokus till Mitsubishi

Mitsubishi strävar mot en hållbar framtid där vi genom tekniskt framstående bilar balanserar körglädje och miljöansvar. Detta är Mitsubishis filosofi in i framtiden. Nu söker vi en Marknadskoordinator med digitalt fokus som vill förmedla vår vision!

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 november, 2017

Läs mer & ansök

Junior Administratör

Är du en ordningsam och noggrann administratör i början av din karriär? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2017

Läs mer & ansök

Vikarierande miljösamordnare till Söderenergi

Har du en examen inom miljövetenskap eller liknande men svårt att hitta roller där det inte krävs flera års erfarenhet? Har du ett brinnande intresse för miljöfrågor och söker efter ett jobb där du kan få fortsätta utvecklas, påverka och skaffa erfarenhet? Söderenergi söker just nu efter en vikarierande miljösamordnare!

Stockholm Sista ansökningsdag: 6 november, 2017

Läs mer & ansök

PR-och Informationsansvarig till Citroën och DS Automobiles

Är du en expert på PR, kommunikation och varumärkesutveckling? Vill du vara med och bidra i en omväxlande och utmanande roll på ett välkänt internationellt bilföretag? Då kan detta vara helt rätt uppdrag för dig! Tjänsten som PR- och Informationsansvarig är ett föräldravikariat med start omgående.

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 november, 2017

Läs mer & ansök