Löneadministratör till PEAB

Stockholm Konsultuppdrag

PEAB söker en löneadministratör till en spännande roll där du arbetar med bolagets norska löner!

Sök rollen Senast 4 oktober, 2017

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till PEAB söker vi nu en löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till anställning. 

 

Ditt uppdrag

Vår kund har sitt kontor i Solna och är verksamma inom byggbranschen. Du kommer att tillhöra företagets löneavdelning i Solna där vi idag har lönehantering för både svensk och norsk lön. På avdelning finns idag 14 medarbetare i samma roll. Som löneadministratör kommer du att arbeta med hela lönekedjan och hantera bolagets norska löner, cirka 1400 totalt. Lönerna körs i Agresso och det är mycket manuell hantering. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är: 

 

  •          Registrera tidrapporter
  •          Utföra kontroller i företagets egna system
  •          Förra över bokföringsfiler
  •          Utfärda bankutbetalningar
  •          Ta emot telefonsamtal
  •          Hantera rapportering till Alttinn
  •          Ta fram statistik
  •          Rapportering till NAV

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta i rollen som löneadministratör. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet. Det är meriterande om du har arbetat med byggrelaterade avtal samt har kunskap om norska lagar och avtal . Som person är du självgående och kan ta egna initiativ. Du är serviceminded och tycker om att ge support. Dessutom ser vi att du är social, flexibel och samarbetsvillig.

 

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

 

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 4 oktober, 2017

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Ellen Ritzer

Ellen Ritzer

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 4 oktober, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Finance Manager

Är du Finansiell Controller med erfarenhet av personalansvar och vill bli en del av ett bolag där det finns goda möjligheter till internationell karriär? Då kanske tjänsten som Finance Manager kan vara ett rätt nästa kliv för dig.

Göteborg Sista ansökningsdag: 18 oktober, 2017

Läs mer & ansök

Nytt

Löneadministratör till Ambea

Ambea söker ytterligare en löneadministratör till sitt löneteam! Här får du möjlighet att arbeta i en utvecklande och positiv miljö och tillhöra ett team som jobbar tillsammans mot gemensamma mål.

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 oktober, 2017

Läs mer & ansök

Nytt

Löneadministratör till ÅF

ÅF söker en löneadministratör som vill bli en del av deras löneavdelning. Här tillhör du en grupp med god teamkänsla som arbetar tillsammans!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 oktober, 2017

Läs mer & ansök