HR-ansvarig med engagemang och driv

Göteborg Rekrytering

Är du en relationsskapande person som arbetar proaktivt och som har lätt för att skapa kontaktytor i organisationen? Sök då rollen som HR-ansvarig på Folkteatern Göteborg.

Sök rollen Senast 31 oktober, 2017

Folkteatern Göteborg är den samtida teatern för den breda publiken. Våra föreställningar vågar utmana och ifrågasätta strukturer och normer. Vårt mål är att bli en av norra Europas mest intressanta teaterscener. Med rötterna i folkbildningen har vi en unik historia att utveckla. Folkteaterns bas är egenproducerad teater för en bred publik och vi är även en scen för nationella och internationella gästspel. Teaterns foajé är en mötesplats för samtal, föreläsningar och andra aktiviteter. Folkteatern är en ekonomisk förening med medlemmar från 250 olika organisationer och föreningar såsom fackförbund, hyresgästföreningar, bildningsförbund och privatpersoner. Folkteatern har sitt uppdrag av Västra Götalandsregionen. Totalt arbetar 45 personer vid teatern och vi genomför i genomsnitt 5-7 egna produktioner samt flertalet gästspel per spelår på våra scener.

Folkteatern Göteborg är inne i en spännande utvecklingsfas och söker nu en relationsskapande HR-ansvarig.

Tjänstebeskrivning

Dina arbetsuppgifter innefattar att ge kvalificerat chefsstöd i alla förekommande HR-frågor såsom rekrytering, arbetsmiljö, lön och lönekartläggning samt rehabiliteringsärenden. Du kommer delta i fackliga förhandlingar samt arbetar med arbetsrättsliga frågor samt HR-administration.

Rollen innebär att vara ansvarig för lönehanteringen inom verksamheten. Vi har outsourcat vår löneberedning och du är kontaktperson gentemot vår leverantör. Varje månad ansvarar du för allt som rör lönekörning och stämmer av med vår leverantör. Till dig vänder vi oss internt med  lönerelaterade frågor.

I din roll som HR-ansvarig förväntas du självständigt och aktivt driva HR-arbetet hos oss, vilket innebär både operativt och strategiskt arbete. Du får ett brett och utmanande arbete inom HR där du dessutom får vara med och bidra till Folkteaterns utveckling.

Du rapporterar till Folkteaterns VD.

Lämplig bakgrund

Din utbildning är eftergymnasial med inriktning mot personal eller så har du erhållit motsvarande kunskap på annat sätt. Vi söker dig som arbetat som HR Business Partner eller HR-ansvarig i ett par år och har erfarenhet av brett HR-arbete.

Du trivs med att arbeta verksamhetsnära och klarar att balansera operativt arbete med mer strategiska frågor. För att lyckas i rollen behöver du vara mer av en doer än en förvaltare då verksamheten är i förändring och det är viktigt att du vill vara med och bidra till detta.

Vi vill att du bidrar med god erfarenhet av att arbeta med lön och lönerevision. Som person behöver du vara drivande, van att arbeta självständigt samt ha ett starkt engagemang i ditt arbete.

Du är en relationsskapande person som arbetar proaktivt och som har lätt för att skapa kontaktytor i organisationen. Eftersom rollen innebär självständigt arbete krävs att du har god tilltro till din egen förmåga och är trygg i din roll som HR-ansvarig. Vidare är det viktigt att du är analytisk, strukturerad och att du snabbt hittar lösningar till problem som kan uppstå. 

Vill du veta mer om tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med Wise Professionals. Om du har frågor om vår verksamhet eller om rollen som HR-ansvarig får du gärna kontakta rekryteringskonsult Jenny-Ann Löfgren på 0760-00 18 16. Vi hoppas att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 oktober 2017.

Välkommen med din ansökan! 

 

 

Sök rollen Senast 31 oktober, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Jenny-Ann Löfgren

Jenny-Ann Löfgren

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 31 oktober, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Marknadsassistent med digitalt fokus till Mitsubishi

Mitsubishi strävar mot en hållbar framtid där vi genom tekniskt framstående bilar balanserar körglädje och miljöansvar. Detta är Mitsubishis filosofi in i framtiden. Nu söker vi en Marknadskoordinator med digitalt fokus som vill förmedla vår vision!

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 november, 2017

Läs mer & ansök

Junior Administratör

Är du en ordningsam och noggrann administratör i början av din karriär? Då kan detta konsultuppdrag vara något för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2017

Läs mer & ansök

Vikarierande miljösamordnare till Söderenergi

Har du en examen inom miljövetenskap eller liknande men svårt att hitta roller där det inte krävs flera års erfarenhet? Har du ett brinnande intresse för miljöfrågor och söker efter ett jobb där du kan få fortsätta utvecklas, påverka och skaffa erfarenhet? Söderenergi söker just nu efter en vikarierande miljösamordnare!

Stockholm Sista ansökningsdag: 6 november, 2017

Läs mer & ansök

PR-och Informationsansvarig till Citroën och DS Automobiles

Är du en expert på PR, kommunikation och varumärkesutveckling? Vill du vara med och bidra i en omväxlande och utmanande roll på ett välkänt internationellt bilföretag? Då kan detta vara helt rätt uppdrag för dig! Tjänsten som PR- och Informationsansvarig är ett föräldravikariat med start omgående.

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 november, 2017

Läs mer & ansök