Office Assistant till internationell investeringsfond

Stockholm Konsultuppdrag

Trivs du i en varierande roll och skulle du beskriva dig som relationsskapande och lösningsorienterad? Då kan det vara dig vi letar efter! Just nu söker vi en Office Assistant med hög servicekänsla till vår kund som är en internationell investeringsfond.

Sök rollen Senast 3 april, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till vår kund söker vi nu en prestigelös Office Assistant som har övergripande ansvar för kontoret. Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på initialt 8 månader med goda chanser till förlängning. Start för uppdraget är i juni och tjänsten är på heltid med placering i nyrenoverade sekelskiftslokaler nära Stureplan. Idag jobbar cirka 20 personer i nära samarbete med ett trettiotal kollegor fördelat på olika kontor i Europa.

Ditt uppdrag
Som Office Assistant är du nyckelpersonen som får allt att flyta på, på kontoret. Detta innebär varierande arbetsuppgifter från högt till lågt, allt från snabba utryckningar till återkommande arbetsuppgifter. I rollen finns utrymme och mandat för att komma med nya idéer och förändringsförslag. Du agerar ambassadör åt företaget och bemöter alla gäster och medarbetare på ett professionellt och trevligt sätt. Arbetstiderna är kontorstider mellan 08.00 – 17.00.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

·        Ta emot och välkomna besökare i receptionen

·        Organisera, samordna och upprätthålla god struktur kring externa möten

·        Vara ytterst ansvarig för kontorsmiljön och se till att det alltid är trevligt och trivsamt

·        Ansvara för att ta emot samtal via kontorets växel

·        Ansvara för inköp av kontorsmaterial och övriga fastighetsrelaterade varor och tjänster som t ex leverantörsavtal, mobiltelefoni samt inpasseringssystem

·        Ansvara för inköp av luncher och organisera frukostar på kontoret

·        Arbeta med övrigt förekommande kontorsadministration ad hoc-uppgifter

Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du gärna har kontorserfarenhet sedan tidigare alternativt att du har erfarenhet från servicebranschen.

I en roll som Office Assistent är den ena dagen aldrig den andra lik. Rollen ställer krav på initiativförmåga och öga för detaljer där du har förmågan att se vad som behöver göras och att du kan prioritera effektivt samt hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du klarar av att strukturera ditt arbete och är inte rädd för att ta egna initiativ när det krävs och van vid att arbeta självständigt.

Du är en utåtriktad person med hög energinivå som på ett naturligt sätt skapar kontakter och relationer och trivs med att arbeta brett och självständigt på ett prestigelöst sätt. Att du levererar hög service och utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet och god struktur ser du som en självklarhet. Du har även god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, i både tal och skrift.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Olivia Olofsson (olivia.olofsson@thepace.se) och Konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 3 april, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Stephanie Grammenidis

Stephanie Grammenidis

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 3 april, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR-Ansvarig

Hos oss får du möjlighet att ta ansvar för och driva hela HR processen. Vi behöver dig som tycker om att ge service och som trivs i en varierande och händelserik miljö. Här får du möjligheten att jobba brett, både strategiskt och operativt. Du kan inte förvänta dig ett dukat bord. Vi behöver dig för att strukturera och organisera upp det vi inte kan själva. Kom och hjälp oss att etablera en ny värdegrund.

Skåne Sista ansökningsdag: 6 april, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Strategisk Inköpare av indirekt material och service till Ahlsell

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom strategiskt inköp av indirekt material och service, gärna med inriktning mot Supply Chain och vill vara med på vår utvecklingsresa för att bygga en starkare funktion för Indirekt material och Service? Vi söker en strategisk inköpare som med engagemang, erfarenhet och nyfikenhet vill vara med och skapa resultat hos oss. Är det du? Läs mer om rollen och sök in nedan.

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 april, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Executive Assistant/Office Manager

Är du en proaktiv och strukturerad Exekutiv assistent med en hög känsla för service? Skulle du dessutom tycka att det är spännande att jobba i en dynamisk roll inom ett internationellt företag i framkanten av cancerforskning? Sök då rollen till Immunicum redan idag!

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 april, 2019

Läs mer & ansök