Exekutiv Assistent till Handicare

Stockholm Heltid Projektanställning

Vi söker nu en Exekutiv Assistent som har erfarenhet av styrelsearbete. I rollen erbjuds du möjligheten att arbeta brett med olika uppgifter där din medverkan gör skillnad.

Sök rollen Senast 29 juni, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Handicare söker vi nu en proaktiv Exekutiv Assistent. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på initialt 8 månader. För rätt person finns det goda möjligheter till fortsatt anställning hos kund efter uppdragsperioden. Tjänsten är på heltid och kontoret ligger på Ingmar Bergmans gata 4.

Ditt Uppdrag
Som Exekutiv Assistent kommer du främst att supportera VD:n men även ytterligare två chefer från ledningsgruppen. Du kommer själv att närvara och delta på ledningsgruppsmöten samt agera dokumenthanterare vid styrelsemöten. I rollen kommer du även till viss del vara ansvarig för kontoret. Kulturen på bolaget präglas av att alla medarbetare brinner för att bidra till en bättre vardag för sina kunder och visar stort engagemang i sitt arbete. Det arbete man utför syns och uppskattas inom organisationen. VD:n, som du kommer att arbeta närmst med, är en driven och professionell person som har ett stort engagemang för att driva bolaget framåt. I rollen som Exekutiv Assistent kommer du främst arbeta med följande uppgifter:

  • Hantera och ansvara för VD:ns kalender samt mail
  • Förbereda material och agera dokumenthanterare inför styrelsemöte
  • Föra protokoll och agera dokumenthanterare vid ledningsgruppsmöten
  • Skapa presentationer
  • Vara ansvarig för att ordna konferenser för alla anställda
  • Bokning av resor
  • Interagera med och boka externa stakeholders såsom press, investerare och banker varvid en mycket god servicenivå är en förutsättning
  • Ansvara för huvudkontoret
  • Andra administrativa uppgifter kan förekomma ad-hoc

Din Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att tidigare arbetat i en liknande roll som VD-assistent och är van vid att supportera flera personer samtidigt och har erfarenhet av styrelsearbete. Koncernspråket är på engelska vilket gör att vi lägger stor vikt på att du kan kommunicera muntligt och skriftligt obehindrat på svenska och engelska, vi ser därför gärna att du har erfarenhet från internationella miljöer.

Som person ser du till att få saker att hända, du har ett proaktivt arbetssätt och har lätt för att byta fokus mellan arbetsuppgifter. Du har en positiv och prestigelös inställning och håller hög kvalitet i allt du gör samt har ett flexibelt förhållningssätt. Vi anser det viktigt att du känner dig bekväm i rollen som assistent för att snabbt komma in i arbetet samt inte låta viktiga delar ”falla mellan stolarna”.  Du gillar att agera spindeln i nätet och få saker att flyta.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Olivia Olofsson (olivia.olofsson@thepace.se) och Konsultchef Stephanie Grammenidis (stephanie.grammenidis@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 29 juni, 2019

Kontakta mig för mer information

Stephanie Grammenidis

Stephanie Grammenidis

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 29 juni, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

HR Generalist till Blomsterfonden

Söker du nya utmaningar som HR Generalist i en organisation som arbetar för ett gott syfte? Blomsterfonden söker nu dig som har erfarenhet och vill utveckla vår framtida verksamhet.

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 juli, 2019

Läs mer & ansök

Head of Retail to Cheil

Cheil is currently undergoing an exciting period of growth and is therefore on the hunt for a new Head of Retail. This is a great opportunity to work in a fast-paced, international environment where collaboration and a team-player mindset is key.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 juni, 2019

Läs mer & ansök