Administratör på 50% till Trygghetsstiftelsen

Göteborg Rekrytering

På Trygghetsstiftelsen jobbar vi med människor i omställning och nu är vi på jakt efter en kollega som vill jobba 50% och hjälpa våra rådgivare med det administrativa i deras arbete!

Sök rollen Senast 3 juni, 2019

I den här rollen kommer du att få vara administrativt stöd till våra rådgivare i Göteborg. Man kan säga att rollen är tvådelad. En del innebär att du får supportera rådgivarna kring deras dagliga arbete, som tex att boka och sköta all administration runt kundmöten. En annan del är att ansvara för de seminarier som sätts upp för kunderna. Då kan du få i uppdrag att fixa seminarieledare, lokal och boka resor. Du får också ansvar för utvärderingar av seminarierna samt hanterar offerter och fakturor kopplat till seminarieverksamheten Det är med andra ord en rolig och varierande roll där samarbete, gemenskap och service är dagliga inslag.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50 % med sex månaders provanställning.

Vem hoppas vi att du är?
Vi hoppas att du är en serviceinriktad person som har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Hos oss är samarbetet viktigt åt alla håll och vi hoppas att detta är något som faller dig naturligt. Sen är det självklart till fördel att du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Det är grundläggande att du har tidigare erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete då rollen är en viktig funktion hos oss.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda både i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet samt är intresserad av ny teknik. 

Vad erbjuder vi dig?
Det är en ny roll som vi vill satsa på och vi erbjuder dig möjligheten att vara med och vidareutveckla vår nya kundenhet. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till att utveckla rutiner, arbetssätt och system för kundenheten. Vi erbjuder bra anställningsförmåner och vi sitter i trevliga lokaler centralt i Göteborg.

Trygghetsstiftelsens verksamhetsuppdrag                                                                 
Vi erbjuder enskilda kunder individuellt stöd som effektivt bidrar till nytt arbete eller annan lösning. Vi erbjuder lokala parter, öppna aktiviteter med syfte att ta del av kunskap och få inspiration för en ändamålsenlig och effektiv användning av de lokala omställningsmedlen.

  • Trygghetsstiftelsen bildades av staten och de centrala arbetstagarorganisationerna i samband med att trygghetsavtalet trädde i kraft 1990.
  • Drygt 100 000 personer har fått stöd av stiftelsen. Under 2018 anmäldes 2 900 personer till Trygghetsstiftelsen av sina arbetsgivare. De allra flesta kunder kommer idag från universitet och högskolor.
  • Under 2018 fick 83 procent av de tillsvidareanställda ett nytt jobb eller annan lösning innan uppsägningstidens slut och 87 procent av de tidsbegränsat anställda fick en lösning inom nio månader från uppsägningen.
  • Verksamheten finansieras genom att alla statliga myndigheter betalar en årlig avgift som baseras på en procentuell andel av lönesumman.
  • Stiftelsen har idag 35 anställda.

Låter det intressant? 
I denna rekrytering samarbetar vi med The Pace som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, Executive Assistant, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent. Idag finns The Pace i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Linda Tjäder är ansvariga för processen och har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till henne på linda.tjader@kimm.se. OBS! Linda är på semester 20–27 maj och då finns Beatrice Agård Berggren tillgänglig på beatrice.agard@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 3 juni. För att hjälpa oss ta reda på om du är rätt för rollen innehåller rekryteringsprocessen både urvalsfrågor, personlighetstester och eventuellt intervjuer.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

 

 

 

 

Sök rollen Senast 3 juni, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Linda Tjäder

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 3 juni, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Löneekonom till HR-Services hos NCC!

Vill du arbeta i en rolig och riktigt viktig roll som säkerställer rätt löneredovisning? Vill du dessutom tillhöra ett härligt team och få chansen att arbeta på NCC? Sök rollen som Löneekonom idag!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 juni, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Löneadministratör till IP Only!

Är du löneadministratör med några års erfarenhet och redo för nästa utmaning i karriären? Är du lösningsorienterad, självgående och trivs i en föränderlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till ett längre uppdrag på IP Only!

Stockholm Sista ansökningsdag: 10 juni, 2019

Läs mer & ansök