Vi söker en administratör till Trygghetsstiftelsen – Seminarier

Stockholm Rekrytering

Är du en duktig administratör som vill arbeta med vår seminarieverksamhet?
Vill du vara med och vidareutveckla Trygghetsstiftelsens nya Kundenhet?
Då är det dig vi söker.

Sök rollen Senast 25 maj, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Vad kan Trygghetsstiftelsen erbjuda dig?
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och vidareutveckla vår nya Kundenhet. Du kommer att bidra till att utveckla rutiner, arbetssätt och system för Kundenheten. Vi erbjuder bra anställningsförmåner och vi sitter i trevliga lokaler mitt i Stockholm city.

Hur ser en vanlig dag ut?
Du kommer att vara administrativt stöd till vår Kundenhet som arbetar med rådgivning och stöd till våra kunder, d.v.s. personer under omställning inom staten. Du kommer att ha en speciell inriktning mot vår seminarieverksamhet. I det arbetet ingår bland annat att se till att fastställda seminarier genomförs. Det innebär att du har kontakt med seminarieledare, bokar lokaler, säkrar deltagare och datum för genomförande. Du sköter också utvärderingar av seminarierna samt hanterar offerter och fakturor kopplat till seminarieverksamheten. En verksamhet vi vill utveckla är webbinarier. Där kommer du att ha en aktiv roll för att utveckla konceptet.

Som administrativt stöd får du även fatta en del beslut kopplat till kunders resor till seminarier och utbildningar. I arbetsuppgifterna ingår även att sköta inbokning av planeringssamtal och övrig administration och arkivering. Du samarbetar tätt med rådgivare, övriga administratörer, samt med dina övriga kollegor inom Trygghetsstiftelsen för att skapa en bra upplevelse för våra kunder.

Du kommer att använda Lime som är vårt verksamhetssystem.

Vem söker vi?
Som person är du serviceinriktad och har god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta och är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom seminarie- och/eller webbinarieverksamhet. Tidigare erfarenhet från kvalificerat administrativt arbete är viktigt.

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda både i tal och skrift och du har goda kunskaper i Officepaketet och är intresserad av ny teknik. 

Vilka är Trygghetsstiftelsen? 
Vi kan omställning. Det är enkelt att ha med oss att göra. Vår verksamhet präglas av ett tillåtande klimat och vi lever efter värdeorden -Engagerade, Professionella och Resultatinriktade.

Vi erbjuder enskilda kunder individuellt stöd som effektivt bidrar till nytt arbete eller annan lösning.
Vi erbjuder lokala parter öppna aktiviteter med syfte att ta del av kunskap och få inspiration för en ändamålsenlig och effektiv användning av de lokala omställningsmedlen.

·        Trygghetsstiftelsen bildades av staten och de centrala arbetstagarorganisationerna i samband med att trygghetsavtalet trädde i kraft 1990. Stiftelsen har idag 35 anställda.

·        Drygt 100 000 personer har fått stöd av stiftelsen. Under 2018 anmäldes 2 900 personer till Trygghetsstiftelsen av sina arbetsgivare. De allra flesta kunder kommer idag från universitet och högskolor.

·        Under 2018 fick 83 procent av de tillsvidareanställda ett nytt jobb eller annan lösning innan uppsägningstidens slut och 87 procent av de tidsbegränsat anställda fick en lösning inom nio månader från uppsägningen.

Nyfiken på att veta mer?
Trygghetsstiftelsen sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 67.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

 
Välkommen med din ansökan!

 

 

Sök rollen Senast 25 maj, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Christina Stenbeck

Senior rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 25 maj, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Löneekonom till HR-Services hos NCC!

Vill du arbeta i en rolig och riktigt viktig roll som säkerställer rätt löneredovisning? Vill du dessutom tillhöra ett härligt team och få chansen att arbeta på NCC? Sök rollen som Löneekonom idag!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 juni, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Löneadministratör till IP Only!

Är du löneadministratör med några års erfarenhet och redo för nästa utmaning i karriären? Är du lösningsorienterad, självgående och trivs i en föränderlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till ett längre uppdrag på IP Only!

Stockholm Sista ansökningsdag: 10 juni, 2019

Läs mer & ansök