Nu söker vi en assistent till EQT – Public Value

Stockholm Rekrytering

Söker du en affärsnära, central och bred assistentroll i finansbranschen?
Är du flexibel, kommunikativ och en lagspelare? Då kan det vara dig vi söker.

Sök rollen Senast 12 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Privat sjukförsäkring

Vad kan EQT erbjuda dig?
På EQT råder en högpresterande kultur med en stor respekt för varandra. Det finns ett starkt entreprenörsdriv och alla är innovativa, handlingskraftiga och transparenta. EQT erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett nystartat och dynamiskt team – Public Value. Public Value är en av våra strategier på EQT som investerar i publika bolag.

Du arbetar affärsnära och har en central roll för att få verksamheten att flyta på så smidigt som möjligt. Rollen är bred och här trivs du som gillar när det är varierande arbetsuppgifter och ett högt tempo. Tillsammans med ditt team och dina kollegor kommer du följa EQTs utveckling. EQT värdesätter en god sammanhållning och genomför många sociala aktiviteter tillsammans.

Hur ser en vanlig dag ut?
På Public Value Norden arbetar 14 personer och du kommer i huvudsak att stötta 3-5 st Associates och Directors. Dina arbetsuppgifter varierar men vanligt förekommande är: 

  • Boka och samordna möten, konferenssamtal etc
  • Hantera kalendrar och förhindra konflikter
  • Researrangemang
  • Registrera och uppdatera kontakter i databasen
  • Kontakter med portföljbolag, affärspartners, rådgivare, advokater etc
  • Skriva ut dokument till styrelsemöten
  • Kostnadsrapporter och fakturahantering
  • Förbered material, uppdatera och redigera presentationer
  • Back-up till andra assistenter

Vem söker vi?
Vi tror att du arbetat som assistent eller inom annat administrativt område tidigare.

Det viktigaste är din inställning och attityd och vi ser att du är flexibel, kommunikativ, proaktiv och en lagspelare som ser till teamets bästa. Vi vill att du är ödmjuk, social och gillar att ligga steget före. I rollen som assistent kommer du i kontakt med både lättare och mer utmanande uppgifter och därför är du kvalitetsmedveten, strukturerad och uppmärksam på detaljer. Du är van att arbeta självständigt och tar på eget initiativ ett stort ansvar för din leverans. 

Du får gärna ha erfarenhet från liknande branscher och vi ser att du arbetat i en internationell miljö tidigare. Du är en van användare av hela Microsoft Office och du uttrycker dig flytande verbalt och i skrift på svenska och engelska

Vilka är EQT? 
EQT is a differentiated global investment organization with more than EUR 62 billion in raised capital and around EUR 41 billion in assets under management across 20 active funds. EQT funds have portfolio companies in Europe, Asia and the US with total sales of more than EUR 21 billion and approximately 127,000 employees. EQT works with portfolio companies to achieve sustainable growth, operational excellence and market leadership.

More information: www.eqtgroup.com. Follow EQT on Twitter and LinkedIn.

Nyfiken på att veta mer?
EQT sitter i fina lokaler i Urban Escape på Regeringsgatan 25.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid och anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

 
Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 12 december, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Christina Stenbeck

Senior rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 12 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Ekonomisk förvaltare till Nabo, Stockholm

Vi växer och söker dig som vill växa med oss! Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

HR-administratör

Vill du arbeta som HR-administratör i en supporterande roll? Till vår kund letar vi nu efter en analytisk och prestigelös person som skall stötta inom HR med bland annat utformning av anställningsavtal och rekryteringsadministration. Wise Professionals söker för kunds räkning en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Kungälv! Uppdraget är till en början 3 månader, med chans till förlängning.

Göteborg Sista ansökningsdag: 18 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Junior Controller till JM AB

Till JMs huvudkontor och koncernstab Verksamhetsutveckling söker vi nu en engagerad Junior Controller. Verksamhetsutveckling är en koncernövergripande utvecklingsstab med bl.a. ansvar för produktutveckling, processutveckling, IT-utveckling samt Miljö- och hållbarhetsutveckling.

Solna Sista ansökningsdag: 12 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Tax Specialist inom moms till Fortum

Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och att hantera momsfrågor? Eller vill du utvecklas i din specialistroll och lära dig mer? Vi vill satsa på dig som söker en långsiktig arbetsgivare och som har ett stort intresse för momsfrågor och vill jobba specialiserat med detta hos oss. Fortum arbetar utifrån framtidens rena energiförsörjning. Hos oss blir du en del av ett stabilt bolag med bra förmåner och med fokus på livsbalans. Välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök