VD-assistent

Göteborg Konsultuppdrag

Vi hjälper nu vår kund, en stor internationell aktör inom energibranschen, att hitta en välorganiserad VD-assistent. Du blir anställd av oss på Wise Professionals och The Pace. Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas pågå ca 6-8 månader med ambitionen att därefter övergå i anställning hos kund.

Sök rollen Senast 24 augusti, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Vi hjälper nu vår kund, en stor internationell aktör inom energibranschen, att hitta en välorganiserad VD-assistent. Du blir anställd av oss på Wise Professionals och The Pace. Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas pågå ca 6-8 månader med ambitionen att därefter övergå i anställning hos kund.

Dina arbetsuppgifter

Som VD-assistent är din främsta uppgift att stötta VD genom att underlätta och effektivisera arbetsvardagen. Din roll är därför varierande med arbetsuppgifter av både enklare och mer kvalificerad karaktär. Det kan exempelvis innefatta administration kring resebokningar, förberedelse inför möten och konferenser, samt skriva mötesprotokoll. Andra uppgifter kräver mer en språklig- och strukturerad förmåga, när du exempelvis ska översätta (engelska – svenska) och kvalitetssäkra material och presentationer, eller sammanställa rapporter från övriga chefer i organisationen.

Sammanfattning av uppgifter:

·        Koordinering av möten, konferenser och resebokningar

·        Skapa och supportera VD med dokumentationsstruktur

·        Uppföljning och sammanställning av material och rapporter inför rapporteringsperiod

·        Översättning och korrekturläsning av material

Vem är du?

Vi söker dig som tidigare arbetat som VD- assistent), alternativt administrativ assistent eller koordinator. Du bör ha arbetat minst 3 år med någon av ovanstående uppgifter. Du är van vid att supporta en chef eller avdelning med koordinering och administration. Din utbildning är eftergymnasial inom administration, ekonomi eller för tjänsten annat passande utbildningsområde. För att lyckas i rollen är du kommunikativt duktig i både svenska och engelska skriftligt och verbalt. Det är meriterande om du kan prata franska. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och duktig administrativt i Office-paketet samt lättlärd i nya system.

För att trivas i rollen är du prestigelös och flexibel för att snabbt strukturera om i din vardag beroende på vilka situationer som uppstår. Du är lösningsorienterad och agerar snabbt samt kommer med förslag på strukturella förändringar som kan underlätta för både dig och VD. B-körkort är ett krav för den här tjänsten.

När du blir en del av The Pace 

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.
Om du vill veta mer om hur det är att vara en del av The Pace kan du klicka här.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Kontakta då Marios Maletsikas (mm@wise.se).Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 24 augusti, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Marios Maletsikas

Konsultchef

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 24 augusti, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

COO, Regionchef, Francotyp (FP) i Sverige

Francotyp-Postalia (FP) söker nu en chef till den svenska marknaden. Som COO så får du helhetsansvaret med betoning på sales and marketing. Då bolagets produkt och tjänsteutbud är i en förändringsfas så är en stor del av ansvaret att arbeta med affärsutveckling av nya lösningar som t ex digital signering.
PÅ FP arbetar man med kommunikationslösningar för företag, främst inom området post- och dokumenthantering.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 augusti, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök