Projektkoordinator/ Assistent till Elektas huvudkontor

Stockholm

Till Elekta söker vi en nu en Projektkoordinator/Assistent. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/The Pace på 6 månader med […]

Sök rollen Senast 9 september, 2019

Till Elekta söker vi en nu en Projektkoordinator/Assistent. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals/The Pace på 6 månader med goda chanser till fast anställning efter perioden. Start för uppdraget är så snart som möjligt och du kommer arbeta på Elektas trevliga kontor på Kungstensgatan i centrala Stockholm.

Ditt uppdrag
I din roll som Projektkoordinator/Assistent kommer du att ha en roll där du administrativt stöttar gruppen för organisations- och ledarskapsutveckling på företaget. Inom denna roll kommer du bland annat ansvara för administrationen för Elektas interna ledarskapsprogram där du planerar, samordnar och agerar kontaktperson för utbildningarna. Du kommer även agera assistent till företagets globala HR-chef och vara henne behjälplig med bland annat resebokningar, kalenderhanteringar samt kvittohantering. Exempel på andra ansvarsområden och arbetsuppgifter:

·        Mail- och kalenderhantering samt resebokningar för global HR-chef

·        Förberedelser inför möten och andra event

·        Enklare protokollföring vid interna möten

·        Bistå med finansiella rapporter och dokument inför möten vid behov

·        Agera kontaktperson för kollegor och leverantörer i Sverige samt globalt gällande event och interna utbildningar

·        Planera och förbereda inför event och utbildningar – så som; catering, deltagarlistor, lokalbokningar, material etc.

·        Övrigt administrativa ad hoc-uppgifter

·        För rätt person finns det även möjlighet att utvecklas genom att driva egna mindre projekt inom strategisk HR och organisationsutveckling

Din bakgrund
För att axla rollen ser vi att du har arbetat i en liknande roll som koordinator eller assistent under 3-5 år. Då detta är en ny tjänst kräver det att du har en positiv inställning kring nya utmaningar och ingen arbetsuppgift är för liten för dig. Du har god systemvana och känner dig trygg med användandet av Officepaketet. Elekta är en internationell organisation vilket innebär att koncernspråket är engelska i vilket du talar och skriver obehindrat. Dock är det svenska språket av lika stor vikt.

Du är en god kommunikatör med naturlig känsla för service, noggrannhet och har god administrativ förmåga. Du har förmågan att se helheten och tar gärna egna initiativ. Din erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll har gjort dig till en person som är bekväm med att ta egna beslut samt att du klarar av att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. För att vara rätt person för rollen är din kvalitativa förmåga viktig och du är bra på att strukturera ditt arbete.

Om Elekta
Elekta is a global medtech company and a leading innovator of solutions for saving the lives of people with cancer and brain disorders. The purpose of all the work we do at Elekta is to help clinicians improve patients’ lives. For almost five decades, Elekta has been a leader in precision radiation medicine. Our nearly 4,000 employees worldwide are committed to ensuring everyone in the world with cancer has access to – and benefits from – more precise, personalized radiotherapy treatments. Headquartered in Stockholm, Sweden, Elekta is listed on NASDAQ Stockholm Exchange. Visit elekta.com or follow @Elekta on Twitter.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se)och Therese Galvez (therese.galvez@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 9 september, 2019

Kontakta mig för mer information

Clara Forsberg

Clara Forsberg

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 9 september, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

COO, Regionchef, Francotyp (FP) i Sverige

Francotyp-Postalia (FP) söker nu en chef till den svenska marknaden. Som COO så får du helhetsansvaret med betoning på sales and marketing. Då bolagets produkt och tjänsteutbud är i en förändringsfas så är en stor del av ansvaret att arbeta med affärsutveckling av nya lösningar som t ex digital signering.
PÅ FP arbetar man med kommunikationslösningar för företag, främst inom området post- och dokumenthantering.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 augusti, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök