Tjänsteansvarig inloggade tjänster till Collectum

Stockholm Rekrytering

Nu söker vi en person med stort intresse för kundupplevelsen som kan ansvara för våra inloggade tjänster! Låter det som en roll för dig?

Sök rollen Senast 19 augusti, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Sommartid
  • Tjänstepension

ErbjudandeVi på Collectum ser till att Sveriges tjänstemän får mesta möjliga pension för pengarna genom att pressa priser och se till att det är enkelt att ta hand om sin tjänstepension. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats som präglas av ansvar, engagemang och samarbetet vilka är viktiga ledstjärnor för oss. Vi sitter i fina lokaler vid Slussen i Stockholm.

Collectum är en trevlig organisation med god personalpolitik, där man bryr sig om sina medarbetare och strävar efter balans i livet. Man får dessutom möjlighet att arbeta i ett härligt socialt och roligt gäng som tycker om att gå till jobbet.

Om rollen
Som Tjänsteansvarig inloggade tjänster har du det övergripande ansvaret för att utveckla och förvalta Collectums inloggade kundmöten mot såväl arbetsgivare som privatpersoner. Målet med de inloggade kanalerna för arbetsgivare är att underlätta enkel och korrekt rapportering medan det för privatpersoner är att ge kunden en känsla av överblick, förståelse och kontroll över sin tjänstepension.

Du ingår i två sammanhang. Det ena är som medarbetare på Kommunikationsenheten (som har huvudansvaret för de inloggade tjänsterna) och det andra är som en medlem i två nya tvärfunktionella team där medarbetare från övriga organisationen finns med, såväl processansvariga som IT-medarbetare, kundtjänst och handläggare. Ansvaret för de digitala tjänsterna är i praktiken delat och som representant för kommunikation ansvarar du främst för att driva frågan gällande kundupplevelsen och att ständigt skapa förbättringar både för företag och privatpersoner medan till exempel IT och processansvariga ansvarar för verksamhetsnyttan och teknikperspektivet.

Nyckelord för rollen och hur vi tänker kring de inloggade tjänsterna är: Funktionalitet, kundnytta, förenkling.

Det utmanande med rollen är dels att genom digitala gränssnitt göra det enkelt för arbetsgivare att rapportera rätt och för tjänstemännen att förstå sin tjänstepension. Det är även lågintresseprodukt hos våra kunder, både arbetsgivare och arbetstagare.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för kundperspektivet och kommunikationsperspektivet i tvärfunktionella team med målet att förbättra kundupplevelsen i Collectums inloggade tjänster.
  • Löpande driva utveckling och förvaltning i de inloggande tjänsterna genom agilt arbetssätt för olika projekt genom samarbete, dialog, möten och gemensam backlogg. 
  • Göra kundintervjuer och kvalitativa djupintervjuer med målet att förstå kundernas behov för att sedan kunna omsätta det i de agila teamen. Testerna genomförs i möten med användarna där såväl skisser, prototyper och lanserade lösningar testas.
  • Tillsammans med Tjänsteansvarig publika tjänster och Innehållsansvarig på Kommunikation utveckla tydliga digitala flöden för Collectums kunder. Eftersom kundupplevelsen för kunden sträcker sig över alla Collectums kanaler är det viktigt att i samarbete med övriga kunna driva utvecklingen av den samlade upplevelsen.

Om dig
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att samarbeta med flera olika avdelningar och kollegor internt hos oss. Du har en förmåga att se helheten och kunna kompromissa för att lyckas med ett projekt. Vi tror att det kräver mognad och trygghet.

Vi söker dig som har relevant utbildning inom t.ex. marknad och kommunikation, tjänstedesign och/eller UX. Du behöver ha förståelse för marknad/kommunikation och har minst 3 års erfarenhet av en liknande roll inom digitala tjänster ex. kundresor, kundnöjdhet och kundbeteende. Du har erfarenhet av att ansvara för att driva och leda frågor, gärna utifrån ett agilt arbetssätt där det handlar om samarbete med andra personer för att driva projekt framåt. Du kommer inte att koda själv men du ska kunna samarbeta med och kravställa till IT utan problem. Du talar och skriver obehindrat svenska och engelska.

Det är meriterande om du har erfarenhet av finansiell verksamhet bank/ försäkring och/eller har erfarenhet av att jobba med inloggade tjänster ex. finansiella tjänster eller EU-regelverk & villkor. Det är även meriterande om du är van vid Google Analytics, Episerver och Sitevision.

Mer om CollectumCollectum administrerar den kollektivavtalade tjänstepensionen ITP för företag, försäkrade och försäkringsbolag. Vi är den oberoende knutpunkten för ITP, som genom kunskap och service ser till att premier och information på ett snabbt och enkelt sätt når rätt mottagare. Collectum förmedlar årligen 36 miljarder kronor i premier mellan 34 000 företag och ett tjugotal försäkringsbolag. 2 miljoner personer omfattas av tjänstepensionen ITP.

Nu måste du ju ansöka!
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram mot din ansökan med CV och Brev via www.kimm.se senast 2018-08-19. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se. Urvalsprocessen och intervjuer kommer att ske efter 20 augusti.

Obs! Vi tar inte emot ansökningar via mejl pga GDPR.

Glad sommar och välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 19 augusti, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sanna Fridell

Sanna Fridell

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 19 augusti, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR-Specialist till Höganäs Sweden AB i Höganäs

Är du personalvetare med flera års erfarenhet av operativt HR-arbete? Trivs du med att arbeta självständigt och vill få möjlighet att utvecklas och skaffa dig mer erfarenhet i en spännande organisation? Då är det här en tjänst för dig!

Helsingborg Sista ansökningsdag: 19 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Befinner du dig i början av din karriär som ekonom, eller har du en tids erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent och vill utvecklas vidare inom leverantörsreskontra? Just nu söker vi efter en leverantörsreskontra-assistent till en av våra större kunder i Göteborg.

Göteborg Sista ansökningsdag: 2 augusti, 2018

Läs mer & ansök