Projektledare/Office Manager

Stockholm Konsultuppdrag

Älskar du projektledning och har ett intresse för HR? Är du också en strukturerad och självgående administratör som sprider energi? Sök då denna roliga och varierande roll som Projektledare/Office Manager till Axel Johnson International! Vi går igenom urvalet löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag.

Sök rollen Senast 24 oktober, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Axel Johnson International AB söker vi nu en Projektledare/Office Manager! Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid under 13 månader med start i mitten av november till januari 2021.

Ditt uppdrag
På Axel Johnson Internationals huvudkontor i Stockholm med drygt 30 medarbetare är det högt i tak med en öppen och internationell kultur. Det finns en bibehållen familjekänsla där mjuka värden värderas högt. Rollen som Projektledare/Office Manager är en fristående roll där du samarbetar och har ansvar för en receptionist och rapporterar till VD. Den nuvarande Projektledaren/Office Managern ska gå på föräldraledighet men kommer att finnas kvar ca två veckor från startdatum för att kunna ge en ordentlig överlämning. Rollen kan i grova drag delas in i tre ansvarsområden. Det första ansvarsområdet är HR-relaterade projekt som exempelvis Axel Johnson Internationals Business School, en intern affärsskola med ca 15 kurser inom bl.a. ledarskap, förhandlingsteknik, Office365 m.m. Ditt ansvar blir att koordinera samtliga kurser med planering, kommunikation, logistik och utvärderingar. Ett annat HR-projekt är Axel Johnson Internationals interna talangprogram som består av 17 medarbetare från olika dotterbolag i koncernen. Programmet innehåller 4 moduler över 18 månader och detta innebär resor ca fyra dagar per kvartal utanför Sverige. Ansvaret omfattar planering, kommunikation, logistik och utvärderingar. Det andra huvudområdet är office management som innebär att du har det yttersta ansvaret för huvudkontoret och dess reception. Du jobbar i team med en receptionist som dock är den som utför det praktiska arbetet relaterat till kontoret. Du ansvarar för kontorets avtal med leverantörer, larm, accesser/passerkort, brandskydd och även att (i samarbete med receptionisten) anordna interna event såsom frukostar och jul- och sommarfester etc. Det tredje området är att vid behov stötta VD med lättare uppgifter så som logistik inför resor, viss kommunikation och styrelsematerialsutskick.  

Din bakgrund
För att du ska lyckas i rollen ser vi att du är en person som har erfarenhet och stort intresse av projektledning. Utbildning är inget krav men du behöver ha ett intresse för HR-relaterat arbete och det är en stor fördel om du, i kombination med annat, har jobbat med HR tidigare. Eftersom Axel Johnson International är ett internationellt bolag är det ett krav att du kan kommunicera obehindrat på engelska, både i tal och skrift. Du ska även ha god erfarenhet av att jobba i Office 365, stark administrativ förmåga samt möjlighet att resa ca fyra dagar per kvartal. För att du ska trivas i rollen behöver du vara en självgående och driftig person som älskar struktur och kan bolla flera projekt samtidigt. Vi ser också att du är en social person som gillar att ha många kontaktytor samt sprider härlig energi på kontoret.  

Om kunden
Axel Johnson International är en privatägd svensk industrigrupp som består av mer än 110 bolag i 27 länder, med en omsättning på 960 miljoner EUR. Verksamheten präglas av ett aktivt, långsiktigt ägarskap med ambition att främja förnyelse och skapa tillväxt. Fokus ligger på företag verksamma inom strategiskt utvalda nischmarknader som erbjuder tekniska komponenter och lösningar till industriella processer. Idag har koncernen fem affärsområden: Fluid Handling Solutions, Industrial Solutions, Lifting Solutions, Power Transmission Solutions och Transport Solutions.

Axel Johnson International är en del av Axel Johnson-koncernen tillsammans KICKS, Martin & Servera, Novax, Åhléns samt delägda börsnoterade Axfood och Dustin. Läs mer om Axel Johnson International här.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Caroline de la Motte (caroline.de.la.motte@thepace.se) och konsultchef Emilie Runnegård (emilie.runnegard@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 24 oktober, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Caroline De La Motte

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 24 oktober, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Marketing Manager till Perimed

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår digitala närvaro globalt. Vi är ett traditionellt medtechbolag som behöver din hjälp med skapa en modern och träffsäker digital kommunikationsplattform . Har du ett starkt intresse för teknik och medtech och ser du kopplingen mellan marknadsföring och försäljning som tydlig och självklar? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Marketing Manager till vårt kontor i Järfälla!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till Kilpatrick Townsend

Nu söker vi en driven och engagerad assistent som vill arbeta i en internationell miljö. Kilpatrick Townsend erbjuder en dynamisk och händelserik arbetsplats där tempot stundtals är högt.
Låter det som något för dig?

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Technical Service Coordinator

We are looking for three Technical Service Coordinators to one of our reputable customers in environmental technology. You will be a part of an exciting industry where the company is one of the leading players. The start of the assignment is in October and will last at least six months, with a chance of extension. This is a consulting assignment through Wise Professionals.

Göteborg Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök