Assistent till EQT Digital

Stockholm Konsultuppdrag

Är du en lösningsorienterad person med hög servicekänsla? Har du också vana av att jobba i ett högt tempo och känner dig trygg med att jobba på engelska? Sök då denna spännande tjänst som assistent till EQT Digital!

Sök rollen Senast 1 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till EQT Digital söker vi en ambitiös och serviceinriktad assistent som vill arbeta i en spännande internationell miljö med högt tempo. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid med start i början av januari 2020. Uppdraget är initialt en visstidsanställning på sju månader, därefter finns god chans till tillsvidareanställning hos EQT. Placering för uppdraget är i EQTs trevliga lokaler i centrala Stockholm.

Ditt uppdrag
I rollen som Assistent på EQT kommer du att supporta och arbeta i EQTs Digitala team som sträcker sig under tre sub-funktioner; IT, Motherbrain (kundens egna AI plattform) och Digital Business Development. Det är ett stort och härligt team där det är högt i tak med en avslappnad och transparent kultur. Även om teamet jobbar på hårt i ett högt tempo så är det också en arbetsplats där det är viktigt att ha kul. Du kommer att arbeta med Digital Business Development-teamet som är ett globalt team som jobbar inom digital utveckling för EQTs fonder och portföljbolag där du främst kommer att supporta 3-4 personer, men det kan även förekomma att man får hjälpa det större teamet beroende på vart behovet behövs. Idag består teamet på EQT Digital av ca 50 medarbetare men det är ett team som växer både i Stockholm och i andra regioner. Därför kan rollen och vem man assisterar komma att förändras med tiden. På EQT jobbar man molnbaserat och använder sig av Googles verktyg. Ansvaret kommer att omfatta;

● Full kalenderhantering
● Resebokningar
● Faktura och kvittoredovisning
● Direkt kommunikation med externa och interna aktörer
● Ad-hoc uppgifter
● Agera Gatekeeper

Din bakgrund
Vi söker dig som har en koordinerande bakgrund, gärna även med erfarenhet från servicebranschen, tech eller start-ups. Eftersom EQT är ett internationellt bolag är det ett krav att du kan kommunicera obehindrat på engelska och svenska, både i tal och skrift. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i en internationell miljö. Rollen kräver stor uppmärksamhet åt detaljer, effektivitet och en förmåga att kunna arbeta i snabba miljöer med korta tidsfrister. Vi ser att du har en hög grad av diskretion och ett intresse av att utveckla och införliva nya och effektiva sätt att uppnå bättre resultat. Den ideala kandidaten är en energisk, lösningsorienterad och professionell person med exceptionella organisatoriska färdigheter och en förmåga att upprätthålla balans mellan flera prioriteringar. Vi ser även att du är nyfiken med god systemförståelse.

Om kunden
EQT is a differentiated global investment organization with more than EUR 62 billion in raised capital and around EUR 40 billion in assets under management across 19 active funds. EQT funds have portfolio companies in Europe, Asia and the US with total sales of more than EUR 21 billion and approximately 127,000 employees. EQT works with portfolio companies to achieve sustainable growth, operational excellence and market leadership. EQT has three overall Business Segments and seven Business Lines – Private Capital (Private Equity, Mid Market Asia, Public Value and Ventures), Real Assets (Infrastructure and Real Estate) and Credit. All strategies are guided by a responsible ownership approach and an industrial growth strategy. EQT applies a local-with-locals approach. The investment advisor EQT Partners has 650 employees with 17 local offices across Europe, Asia and North America.

När du blir en av oss
Tiden på Wise Professionals ska vara den roligaste i din karriär, ambitiöst va? Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Caroline de la Motte (caroline.de.la.motte@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 1 december, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Caroline De La Motte

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 1 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Online Sales Manager/eCommerce till K-Rauta

K-Rautas befinner sig i en stark tillväxt där du kommer få möjlighet att ansvara för det operativa arbetet för att fortsätta förbättra och utveckla K-Rautas E-handel. Som Online Sales Manager kommer du ingå i ett väldigt starkt team inom e-Commerce & Digital där ni tillsammans kommer driva arbetet i att förbättra det digitala mötet för våra kunder.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Head of ebusiness & marketing till Onninen

Vi söker dig som vill ta ansvar för hela marknadsprocessen med fokus på Inbound marketing men också att stärka varumärket Onninen. Du kommer att jobba i en global miljö med stort utbyte av Onninens övriga länder och centrala resurser inom ägaren Kesko i Finland. Välkommen med din ansökan

Stockholm Sista ansökningsdag: 23 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Digital Marknadsförare till Swedol

Har du erfarenhet av att operativt driva marknadsföring för e-handel? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och skapa värde för hela Swedol. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Stockholm Sista ansökningsdag: 25 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök