SWECO söker en lönespecialist

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du arbeta i ett stort härligt löneteam är det till SWECO som du ska söka dig!

Sök rollen Senast 27 februari, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till SWECO söker vi nu en lönespecialist. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader via Wise Professionals på heltid med start i mars. Då en av deras uppskattade kollegor går i pension söker de efter en erfaren lönespecialist som ersätter henne. För rätt person finns det därför goda chanser till en anställning hos SWECO efter konsultuppdraget. 

Ditt uppdrag

SWECO är Europas största teknikkonsultföretag och har sitt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. I koncernen arbetar cirka 14 500 medarbetare varav 6 000 i Sverige. I rollen som lönespecialist tillhör du den svenska löneavdelningen som ingår i Swecos affärstöds Finance organisation. Gruppen består av 13 medarbetare varav två systemförvaltare som arbetar i team och stöttar varandra. Tillsammans hanterar de ca 6000 löner för 16 st bolag inom den svenska verksamheten.

Du kommer självständigt hantera cirka 900 löner från ax till limpa (ej reseräkningar). Du har en konsultativ roll gentemot organisationen vad gäller lönefrågor och bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner för dig och gruppen. I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Tolkning av kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar
  • Hantering av semesterskuld
  • Rapportering till Collectum och kontaktperson gentemot myndigheter
  • Avstämningar mot ekonomisystem avseende ex. skatt, arbetsgivaravgifter m.m.
  • Strukturera upp rutiner och processer


Din bakgrund

Vi söker dig som har cirka 3-5 års erfarenhet av att arbeta som löneadministratör. Du har tidigare arbetat med hela lönekedjan och känner dig trygg i rollen. Det är meriterande om du har arbetat i HRM tidigare samt om du har erfarenhet av Mobility hantering mellan länder.

Som person är du självgående och du kan arbeta självständigt. Vi ser att du är flexibel, ansvarsfull och förstår innebörden av sekretess. Du tycker om att arbeta tillsammans med kollegor och eftersom du kommer ha ett flertal kontakter i organisationen ser vi att du tycker om att ge service. Du trivs också med att arbeta i en miljö som präglas av förändring och omväxling.


När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.


Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och konsultchef Ulrica Thero (ulrica.thero@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 27 februari, 2018

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Ellen Ritzer

Ellen Ritzer

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 27 februari, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR Manager till Euroclear

Här är tjänsten för dig som vill tillhöra en organisation med goda framtidsutsikter och en stark internationell tillhörighet till moderbolaget Euroclear Group. Inom HR finns det goda utvecklingsmöjligheter, utmaningar, möjlighet att påverka samt även många solida processer att luta sig mot. Trivs du att arbeta i ett företag som kännetecknas av internationell miljö, engagemang och specialistkompetens ser vi gärna att du läser vidare

Stockholm

Läs mer & ansök