Erfaren exekutiv assistent till internationellt bolag

Stockholm Konsultuppdrag

Har du jobbat som exekutiv assistent tidigare och vill jobba deltid? Är du också en serviceinriktad och prestigelös person med ett lösningsfokuserat förhållningssätt? Då är detta rollen för dig!

Sök rollen Senast 15 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till ett stort internationellt bolag söker vi nu en erfaren exekutiv assistent. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på 50% under initialt 4-6 månader med start i början av januari 2020. Därefter finns det chans till förlängning alternativt överrekrytering.

Om kunden och ditt uppdrag
Här erbjuds du en varm och hjärtlig arbetsplats fylld med människor som brinner för service och att kunna erbjuda goda måltider för gäster. Kunden är nämligen ledande inom måltidstjänster i Norden. Verksamheten är spridd över hela Sverige med drygt 200 enheter och kontoret är placerat på Kungsholmen med ca 80 medarbetare. Som exekutiv assistent kommer du främst att supportera VDn som ansvarar för den svenska regionen. Din främsta uppgift är att underlätta vardagen för VDn vilket bl.a. innebär att hantera kalendern, ordna med logistik inför resor samt bjuda in till ledningsgruppsmöten. Du kommer även att bistå med koordinering kring en kommande kick-off samt ansvara för ett internt event i mars. Eventuellt kan du komma att även supportera finansdirektören eller andra i ledningsgruppen. Den nuvarande exekutiva assistenten kommer att byta roll inom företaget men finns på plats till mitten av januari för att kunna ge en ordentlig överlämning.

Exempel på arbetsuppgifter i rollen är:

  • Kalenderhantering
  • Utläggsredovisning
  • Bokning av resor, luncher och ledningsgruppsmöten
  • Protokollföring
  • Förberedelse av avtal samt presentationsmaterial
  • Ansvara för ett internt event i mars samt delta i arbete inför en kick-off i februari
  • Övriga ad hoc-uppgifter

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll som exekutiv assistent. I och med att detta är ett internationellt bolag är det ett krav att kunna kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift. Det är därför meriterande om du tidigare har arbetat inom en internationell organisation. För att lyckas i rollen tror vi att du tidigare har jobbat i en dynamisk miljö där du har stöttat flera personer parallellt. Det är viktigt att du är en van användare av Officepaketet. Vi ser gärna även att du har erfarenhet av att arbeta i Microsoft Teams samt Outlook. Vidare är du van vid att arbeta proaktivt och självständigt i din roll samt har erfarenhet av att arbeta projektrelaterat.

För att axla rollen på bästa sätt ser vi att du är en serviceinriktad och prestigelös person med ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är duktig på att skapa struktur i ditt arbete och ”nätverka” inom organisationen samtidigt som du har hög integritet och ett professionellt bemötande. Vi ser gärna också att du är en positiv och stresstålig person. 

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Caroline de la Motte (caroline.de.la.motte@thepace.se) och konsultchef Emilie Runnegård (emilie.runnegard@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 15 december, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Caroline De La Motte

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 15 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Online Sales Manager/eCommerce till K-Rauta

K-Rautas befinner sig i en stark tillväxt där du kommer få möjlighet att ansvara för det operativa arbetet för att fortsätta förbättra och utveckla K-Rautas E-handel. Som Online Sales Manager kommer du ingå i ett väldigt starkt team inom e-Commerce & Digital där ni tillsammans kommer driva arbetet i att förbättra det digitala mötet för våra kunder.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Head of ebusiness & marketing till Onninen

Vi söker dig som vill ta ansvar för hela marknadsprocessen med fokus på Inbound marketing men också att stärka varumärket Onninen. Du kommer att jobba i en global miljö med stort utbyte av Onninens övriga länder och centrala resurser inom ägaren Kesko i Finland. Välkommen med din ansökan

Stockholm Sista ansökningsdag: 23 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Digital Marknadsförare till Swedol

Har du erfarenhet av att operativt driva marknadsföring för e-handel? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och skapa värde för hela Swedol. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Stockholm Sista ansökningsdag: 25 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök