Executive Assistant/Business Partner till Grant Thornton

Stockholm Heltid Rekrytering

Just nu söker vi efter en vass Executive Assistant till Grant Thornton som är på en spännande tillväxtresa.

Sök rollen Senast 19 november, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Privat sjukförsäkring

Om företaget
Grant Thornton erbjuder dig möjligheten att arbeta i ett dynamiskt företag som befinner sig på en spännande utvecklings- och tillväxtresa. Hos Grant Thornton får du arbeta i en skön tillsammans-kultur där du får växa och utvecklas tillsammans med härliga kollegor, entreprenörer och tillväxtbolag. Jämställdhet och hållbarhet är också självklara delar om du väljer att arbeta på Grant Thornton. Läs mer om Grant Thornton på
www.grantthornton.se.

Din roll
Som Executive Assistant/Business Partner på Grant Thornton är du centrum för kommunikation, strategi, schemaläggning och planering för dina två chefer som du har ett nära samarbete med. I rollen kommer du agera högra hand och stöd till två av Grant Thorntons chefer, Kontorschefen och Revisionschefen i Stockholm. Du kommer vara högst delaktig i dina chefers vardag och du sätter sig snabbt in i branschen samt tycker det är kul med omvärldsbevakning och framtidsspaning. I rollen är det naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till rutiner som passar verksamheten och dina chefer. Dina arbetsuppgifter kommer att variera men några exempel på vanligt förekommande sådana är:

  • Delta på ledningsgruppsmöten och andra externa möten där du assisterar eller äger agendan samt samarbetar med dina chefer för att säkerställa uppföljning eller åtgärdsplaner
  • Agera på och komma med förslag på aktiviteter som driver arbetet framåt utifrån Grant Thorntons treåriga affärsplan
  • Göra presentationer i Powerpoint med tillhörande förslag på talarmanus
  • Arbeta tillsammans med två andra Executive Assistants gällande interna kickoffer, arrangemang och kundevents för hela företaget
  • Underlätta chefernas dagliga arbete med både administrativa och praktiska arbetsuppgifter
  • Kalender- och mailhantering samt koordinera så att chefernas vardag flyter på så smidigt och effektivt som möjligt
  • Ansvar för andra interna projekt och administrativa arbetsuppgifter

Din bakgrund
Detta är en perfekt roll för dig som drivs av att arbeta affärsnära i en organisation som alltid präglas av engagerade medarbetare och högt tempo. För att axla denna roll är det högst troligt att du arbetat i en assisterande roll sedan tidigare men det är inte nödvändigt om du har andra drivkrafter. För att lyckas i rollen som Executive Assistant/Business Partner bör du också ha en högskoleexamen.

Som person har du ett starkt engagemang och driv för att få saker gjorda och gör det med ett strukturerat arbetssätt och ett analytiskt sinne. Du har förmågan att prioritera, planera och möjliggöra både ditt eget och andras arbete. Du är prestigelös, tydlig och sympatisk. I rollen besitter du förmågan att snabbt skapa dig en överblick och skapar snabbt ett nätverk inom verksamheten. Du är van vid självledarskap och du gillar att ta ägarskap för olika projekt. Slutligen är det viktigt att du vågar utmana dina kollegor och gillar att ta initiativ eller komma med förbättringsförslag.

Mer om tjänsten och rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Kontoret ligger centralt på Sveavägen 20. I denna rekryteringen samarbetar Grant Thornton med The Pace/Wise Professionals och rekryteringskonsult Clara Forsberg.

Om du har frågor så får du gärna kontakta Clara Forsberg på clara.forsberg@thepace.se. Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 19 november, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Clara Forsberg

Clara Forsberg

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 19 november, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Online Sales Manager/eCommerce till K-Rauta

K-Rautas befinner sig i en stark tillväxt där du kommer få möjlighet att ansvara för det operativa arbetet för att fortsätta förbättra och utveckla K-Rautas E-handel. Som Online Sales Manager kommer du ingå i ett väldigt starkt team inom e-Commerce & Digital där ni tillsammans kommer driva arbetet i att förbättra det digitala mötet för våra kunder.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Head of ebusiness & marketing till Onninen

Vi söker dig som vill ta ansvar för hela marknadsprocessen med fokus på Inbound marketing men också att stärka varumärket Onninen. Du kommer att jobba i en global miljö med stort utbyte av Onninens övriga länder och centrala resurser inom ägaren Kesko i Finland. Välkommen med din ansökan

Stockholm Sista ansökningsdag: 23 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Digital Marknadsförare till Swedol

Har du erfarenhet av att operativt driva marknadsföring för e-handel? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och skapa värde för hela Swedol. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Stockholm Sista ansökningsdag: 25 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök