Löneadministratör till Södertälje Kommun

Stockholm Konsultuppdrag

Här kommer du att arbeta med ambitiösa och begåvade kollegor och tillsammans kommer ni att arbeta med att ta löneenheten till nästa nivå i deras förändringsprocess.

Sök rollen Senast 28 februari, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Södertälje Kommun söker vi nu efter en löneadministratör. Detta är konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start så snart som möjligt och under 8-10 månader. Här kan det sedan finnas möjlighet att gå över i en anställning direkt hos Södertälje kommun efter uppdraget.

Vår uppdragsgivare har ett viktigt uppdrag att leverera god och effektiv service till sina medborgare. Kommunens HR-avdelnings övergripande uppdrag är att bidra till att vision och mål blir uppfyllt. HR-teamet, inklusive lönefunktionen, spelar en viktig roll för möjligheten att nå visionen, vilket just nu medför att de vill utöka sitt team med en löneadministratör.

Ditt uppdrag
I Södertälje Kommun och de kommunala bolagen (Telge-koncernen) jobbar det ca 7000 personer som gör sitt yttersta för att kommunens medborgare ska få en kvalitetssäkrad och god service som möjligt oavsett om det gäller boende, skola, vård och omsorg. 

HR-lagstiftningen spelar en viktig roll i detta arbete och därför söker de nu en kompetent och serviceinriktad lönespecialist till Södertälje som tillsammans med sina kollegor på löneenheten fungerar som en servicefunktion gentemot Kommunens ca 7000 anställda.

Du kommer att vara en viktig del i resan att ta lönenheten till nästa nivå och du kommer att jobba i ett team med ambitiösa och begåvade kollegor som är passionerade för sina jobb.

Om rollen
Inom rollen kommer du hantera anställningskontrakt, onboarding/exits och förändringar i personalsystemet. Du kommer stötta chefer, medarbetare och HR-kollegor i frågor gällande bl.a. lön, skatt, kontraktsändringar och semester. Vidare kommer du att vara involverad i årliga processer som förberedelser av årsrapporter, löneomgångar och årsredovisningar samt rapportering och kontakt med myndigheter. Du kommer att arbeta med kollegor inom HR-/och ekonomifunktionen för att kvalitetssäkra information.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en utbildning inom löneområdet och vi ser att du har minst 2 års erfarenhet av lönehantering. I din roll kommer du att supportera chefer och medarbetare som inte har svenska som sitt modersmål, därför ser vi att du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Har du tidigare arbetat i Personec P är det meriterande, samt om du har kunskaper inom kollektivavtalet AB.

Som person ser vi att du är serviceinriktad och trivs i en miljö där du har flera aktiva projekt. Arbetsmiljön på Södertälje Kommuns löneenhet är flexibel, snabb och föränderlig, vilket kräver att du kan upprätthålla en hög effektivitet, samtidigt som du håller arbetet strukturerat. Du gillar att ha kul på jobbet och att komma överens med kollegor är lika viktigt för dig som jobbet själv. Vi ser att du är en person som gillar ordning och reda, samtidigt som du alltid levererar ett högkvalitativt arbete utöver förväntningarna. Noggrannhet och kvalitet är således inte bara en del av ditt arbete utan även en beskrivning av dig som person. 

När du blir en av oss
Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Öresundsregionen.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Ulrika Franzén Körlof (ulrika.franzen-korlof@wise.se) och konsultchef Ulrica Thero ( ulrica.thero@wise.se ).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 28 februari, 2018

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

ulrika-franzen-korlof

Ulrika Franzén Körlof

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 28 februari, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR Manager till Euroclear

Här är tjänsten för dig som vill tillhöra en organisation med goda framtidsutsikter och en stark internationell tillhörighet till moderbolaget Euroclear Group. Inom HR finns det goda utvecklingsmöjligheter, utmaningar, möjlighet att påverka samt även många solida processer att luta sig mot. Trivs du att arbeta i ett företag som kännetecknas av internationell miljö, engagemang och specialistkompetens ser vi gärna att du läser vidare

Stockholm

Läs mer & ansök