Säljkoordinator till Wise Professionals

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du vara med och bidra i det strategiska och operativa arbetet hos ett företag som brinner för kompetensförsörjning och som ligger i framkant inom innovation? Sök då denna spännande roll och bli vår nya kollega!

Sök rollen Senast 19 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till oss på Wise Professionals söker vi nu en riktigt vass säljkoordinator. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på heltid med start enligt överenskommelse. Initialt är uppdraget på sex månader med chans till förlängning alternativt fast anställning hos oss på Wise Professionals.

Ditt uppdrag
Vi är 80 passionerade rekryteringskonsulter som utmanar rekryteringsbranschen. Vi vill förändra synen på rekrytering – från traditionell bemanning, till en fullskalig rekryteringsbyrå som driver positiv och värdeskapande förändring genom kvalitativa och hållbara lösningar för både arbetsgivare och arbetstagare. Vi arbetar med personliga möten och relationer där hjärta och värme är lika viktigt som affärsmässighet och resultat. Vi har idag över 650 kunder med starka varumärken där den största delen är återkommande och kundnöjdheten stor. Vi är ett bolag i rörelse där det finns stort utrymme för att bidra med egna tankar och idéer. I rollen som säljkoordinator kommer du att tillhöra säljteamet och rapportera till Head of Sales. Din uppgift blir att skapa förutsättningar för att Wise Professionals arbetar med hög effektivitet med syfte att skapa en kundupplevelse i världsklass. Du utgår ifrån Wise Professionals huvudkontor vid Hötorget.

Exempel på främsta ansvarsområden i rollen är:

  • Vara ett administrativt stöd till säljteamet när det gäller upphandlingar, kundbearbetning och samordning av ramavtal
  •  Systemadministratör i vårt CRM-system
  •  Effektivisera och strukturera det administrativa arbetet

Din bakgrund
Vi söker dig som har en mycket god systemvana och jobbat med digitala verktyg tidigare. Du har även en koordinerande alternativt administrativ bakgrund. I och med att vi är ett internationellt bolag som jobbar med internationella kunder är också ett krav att du kan kommunicera obehindrat på engelska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har jobbat som säljkoordinator, nära stora säljorganisationer, med stora events eller med digital försäljning.

Eftersom detta är en självgående och proaktiv tjänst behöver du ha en förmåga att samordna och driva själv för att vara framgångsrik i rollen. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad person som vågar fatta egna beslut och kan se helheten. Med tiden kan även denna roll komma att utvecklas beroende på dina kompetenser och drivkrafter.                                                           

Om Wise Professionals
Att bli en ”wisare” innebär att jobba med ett gäng modiga, proffsiga och nyfikna kollegor. Vårt varumärke och vår marknadsposition i kombination med möjligheten att påverka är några av de främsta anledningarna till att våra kollegor valt att börja arbeta hos oss. Vi är en del av Wise Group, noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap. Känslan av att arbeta hos Wise Professionals och inom Wise Group handlar om att tillhöra den stora koncernen med muskler men likväl med möjligheterna av det lilla snabbfotade bolaget där vi alla ligger nära affären. Gillar du att utveckla med affärer som kärna så finns alla möjligheter här.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Caroline de la Motte (caroline.de.la.motte@thepace.se) och konsultchef Johan Fernström (johan.fernström@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 19 december, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Caroline De La Motte

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 19 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Ekonomisk förvaltare till Nabo, Stockholm

Vi växer och söker dig som vill växa med oss! Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Vill du jobba i ett härligt team där vi hjälper varandra men där du också förväntas ta stort eget ansvar? Då är Nabo stället för dig.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

HR-administratör

Vill du arbeta som HR-administratör i en supporterande roll? Till vår kund letar vi nu efter en analytisk och prestigelös person som skall stötta inom HR med bland annat utformning av anställningsavtal och rekryteringsadministration. Wise Professionals söker för kunds räkning en HR-administratör för ett konsultuppdrag hos vår kund i Kungälv! Uppdraget är till en början 3 månader, med chans till förlängning.

Göteborg Sista ansökningsdag: 18 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Junior Controller till JM AB

Till JMs huvudkontor och koncernstab Verksamhetsutveckling söker vi nu en engagerad Junior Controller. Verksamhetsutveckling är en koncernövergripande utvecklingsstab med bl.a. ansvar för produktutveckling, processutveckling, IT-utveckling samt Miljö- och hållbarhetsutveckling.

Solna Sista ansökningsdag: 12 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Tax Specialist inom moms till Fortum

Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och att hantera momsfrågor? Eller vill du utvecklas i din specialistroll och lära dig mer? Vi vill satsa på dig som söker en långsiktig arbetsgivare och som har ett stort intresse för momsfrågor och vill jobba specialiserat med detta hos oss. Fortum arbetar utifrån framtidens rena energiförsörjning. Hos oss blir du en del av ett stabilt bolag med bra förmåner och med fokus på livsbalans. Välkommen med din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 januari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök