Stockholm Konsultuppdrag

Utbildningsadministratörer till Peab Support

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.

Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?

Ditt uppdrag
Utbildningsadministrationen är en del av Peab Support AB som är en internleverantör av processorienterade tjänster inom ekonomi, lön/HR-system och IT till Peabkoncernens samtliga verksamheter. Inom utbildningsadministrationen blir du en del av en grupp med kompetenta kollegor.

Du kommer exempelvis arbeta med att:

  • Skapa kurstillfällen i kompetensutvecklingssystem samt dokumentera och följa upp dessa
  • Söka och boka kursledare/utbildningsleverantör och utbildningslokal
  • Boka in kursdeltagare och hantera av- och ombokningar
  • Hantera kursintyg
  • Internfakturering och uppföljning av kostnader
  • Aktivt arbeta i vårt ärendehanteringssystem
  • Vara delaktig i utvecklingen och förbättringen av rutiner och processer
  • Aktivt arbeta för att nå dina egna och avdelningens mål

Du kommer att få kontinuerlig utbildning för att alltid kunna leverera bra service.

Din bakgrund
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av arbete inom utbildningsadministration. Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra i en grupp. Du sprider energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans ska nå era mål. Att tänka steget längre och arbeta proaktivt är en styrka hos dig och du vågar ställa frågor samt komma med egna förslag. Du är initiativrik och tar ansvar för att arbetsuppgifterna utförs. Du arbetar metodiskt och noggrant. Du trivs med att hjälpa andra och kan med lätthet kommunicera i både tal och skrift. I denna roll blir du en viktig ambassadör för Peab Support AB och du bemöter alltid kunder på ett professionellt sätt. 

Om Peab
Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på 54 miljarder kronor.
Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Therese Galvez (therese.galvez@thepace.se) och konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

gig ekonomi

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb