Senior Marknadskoordinator till SevenDay Bank

Stockholm Rekrytering

Gillar du att arbeta i både digitala och analoga kanaler och skapa effektfulla och mätbara resultat? Vi söker dig som vill vara med och driva vår tillväxt genom att utveckla våra försäljningskanaler. Här blir du specialisten inom digital marknadsföring och får samarbeta lokalt, nordiskt och globalt.

Sök rollen Senast 30 januari, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

SevenDay Banks affärsidé är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga spar- och låneprodukter till konsumenter. Vi söker en Senior Marknadskoordinator som vill vara med och driva vår tillväxt genom att utveckla våra digitala försäljningskanaler. Är det du?

Rollen 

Som Senior Marknadskoordinator arbetar du huvudsakligen med våra produkter privatlån, kontosparande och försäkring för konsumenter. Mycket av vårt fokus ligger på hur vi kan utveckla försäljning och marknadsföring via såväl de digitala kanalerna, webb, nyhetsbrev, sociala medier och samarbeten med låneförmedlare samt i de analoga kanalerna, vilka kan vara DR, radio och annonser. Avdelningen hanterar även den interna kommunikationen inom företaget. För att uppnå våra mål kommer det att krävas att vår nya Marknadskoordinator är delaktig i olika projekt med bland kreditavdelningen, kundcenter och IT.

Du har stor erfarenhet inom digital marknadsföring och får samarbeta med kollegor i Kista men även på nordisk och europeisk nivå. Du kommer att driva projekt relativt omgående, med stöd, från start och med tiden även utvecklas i rollen för att kunna axla en stor del av arbetet på avdelningen. Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och vårt mål är att bli en ledande bankaktör i Norden inom de närmsta åren. Placeringen av tjänsten är på vårt kontor i Kista och du rapporterar till Marknadschefen. I tjänsten ingår även ett nordiskt och globalt samarbete med en del resor till vårt nordiska kontor i Köpenhamn och någon gång ibland även till Paris.

Tjänsten innehåller även:

  • Tillsammans med Marknadschefen driver du arbetet med att utveckla försäljning och marknadsföring via såväl de digitala kanalerna som i de analoga där även våra samarbeten med låneförmedlare ingår
  • Rekrytera nya kunder, ta fram strategier och tester
  • Arbeta med att utveckla vår befintliga kundbas
  • Involvera, följa upp och analysera. Omsätta insikterna i nya aktiviteter
  • Rapportera resultat efter våra KPI:er
  • Hantera den interna kommunikationen, vid olika aktiviteter och/eller produktändringar och nyheter
  • Driva och delta i projekt. Viktigt att kunna samarbeta med olika avdelningar
  • Kunna hantera Google Analytics och genomföra e-post utskick – vi använder oss av systemet Apsis

Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk utbildning inom kommunikation/marknadsföring
  • Samlat på dig år av erfarenheter av liknande arbete av både digital marknadsföring/försäljning inom bank, finans, försäkring eller telecom
  • Du har erfarenhet av såväl SEO-arbete, webbanalys, arbete med sociala medier som att arbeta i de mer traditionella kanalerna
  • Erfarenhet av att samarbeta och vara en kravställare till reklam-, media- och webbyrå
  • Arbetat med internkommunikation
  • Mycket god erfarenhet av att driva och leda projekt och är van att påverka och se helheten
  • Goda kunskaper i Google analytics för att skapa rapport och redovisning
  • God erfarenhet av svenska och engelska muntligen som skriftligen
  • Vi ser gärna att du har erfarenhet av e-postmarknadsföring och projekt inom webbutveckling är meriterande

Så här tror vi att du är

Du är en kommunikativ person som har förmågan att skapa förtroende och inspirera både samarbetspartners och dina kollegor internt. Vi tänker att du är en person som trivs att arbeta brett i många kanaler både internt och externt och har ett digitalt intresse. Du känner dig själv väl och vet när du behöver ta hjälp av andra för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt. För att trivas hos oss tar du stort ansvar och är prestigelös, flexibel och trivs att arbeta i en föränderlig och internationell miljö. Du tar ansvar, egna initiativ, har en god känsla för detaljer samt är en god projektledare som sätter högsta prioritet på att uppnå mål och lösa problem. Analys och uppföljning är något som intresserar dig och du vet att det är viktigt för att kunna ta actions och nå resultat

Mer om SevenDay Bank

SevenDay Bank ingår i den franska koncernen BNP Paribas Personal Finance Group med 17 500 anställda i mer än 30 länder. SevenDay Bank är ett helägt dotterbolag till danska Express Bank A/S och är inne i spännande tillväxtfas.

På kontoret i science tower Kista arbetar 50 medarbetare. Hos oss får man arbeta i ett företag med goda resultat, höga ambitioner och en solid tillväxt. Vi har en kultur som är resultat-driven, transparent och en flexibel arbetsplats med nära relation mellan chef och medarbetare samt en stark samhörighet och god kamratanda.

Intresserad

I den här rekryteringen samarbetar SevenDay Bank med KIMM/Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev via kimm.se så snart som möjligt dock senast den 2019-01-31. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Sabina Axelsson på sa@kimm.se Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mejl på grund av GDPR. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

Sök rollen Senast 30 januari, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sabina Axelsson

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 30 januari, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Löneadministratör till IP Only!

Är du löneadministratör med några års erfarenhet och redo för nästa utmaning i karriären? Är du lösningsorienterad, självgående och trivs i en föränderlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till ett längre uppdrag på IP Only!

Stockholm Sista ansökningsdag: 5 februari, 2019

Läs mer & ansök