Project Leader Digital Sales & Marketing

Stockholm Rekrytering

Är du en kundfokuserad och relationsskapande person med erfarenhet av marknadsföring, digital försäljning och marknadsanalys? Just nu söker vi en Project Leader Digital Sales & Marketing med placering på Sveavägen i Stockholm.

Sök rollen Senast 2 februari, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Personalrabatt

Rollen

Project Leader Digital Sales & Marketings primära fokusområden är inriktade på marknadsföring, digital sales, kommunikation och stöd till säljfunktionerna. I rollen ansvarar man för att planera, utföra, följa upp och koordinera marknadsaktiviteter samt driva digital försäljning inom två av OKQ8 Scandinavias affärsområden inom B2B. Du rapporterar till Manager Digital Sales & Marketing. Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Stockholm.

Tjänsten innehåller även

  • Marknadsföring; Planering och genomförande av aktiviteter. Kampanjarbete; Brief, korrektur, tryck, distribution, digitalt, nyhetsbrev, event m.m. Säkra att marknadsföringen stödjer försäljnings- och varumärkesmål.
  • Budgetuppföljning; Följa upp marknadsaktiviteter och konverteringsmål mot budget. Ta fram och analysera data.
  • Kommunikationsmaterial; Ansvar för att tryckt och digitalt material hålls uppdaterade och aktuella på löpande basis.
  • Säljstöd; Bistå säljorganisationen med det säljstödsmaterial som behövs samt utveckla samarbetet löpande. Kontinuerlig kontakt med Account Managers och Key Account Managers. 
  • Digital Sales: Planera, genomföra och följa upp digitala kampanjer i form av Marketing Automation, CRM- arbete samt optimering av hemsida och digitala tjänster.
  • Inbound Marketing: Planera, genomföra och följa upp hemsida samt andra kanaler för Inbound/Content Marketing.
  • Ambassadör HOW och WHY: Kunna och förstå WHY och HOW på djupet, så att det är möjligt att vara ambassadör inför övriga avdelningar. Kunna utmana och sparra med övriga avdelningar avseende WHY och HOW.

Vi söker dig som har

  • Relevant akademisk utbildning inom ekonomi eller marknadsföring.
  • Samlat på dig minst 3 års erfarenhet av liknande roll inom marknadsföring, digital försäljning och marknadsanalys.
  • Erfarenhet av att producera marknadsmaterial med hjälp av externa byråer och vara en kravställare till dessa.
  • Erfarenhet av B2B försäljning, marknadsföring, CRM arbete och marketing automation är meriterande.

Så här tror vi att du är

Du är en kommunikativ person som har förmågan att skapa förtroende och inspirera både samarbetspartners och dina kollegor internt. För att lyckas i rollen behöver du vara kundfokuserad och lösningsorienterad samtidigt som du har ett öga för detaljer. Vidare är du en relationsorienterad person som med beslutsamhet arbetar mot dina mål att öka försäljningen, stärka våra varumärken och i förlängningen skapa lojalare kunder.

Vi sitter i centrala lokaler på Sveavägen och du kommer ha mycket interaktion med dina kollegor på kontoret i Danmark och med externa byråer. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta för att nå ett mål. Eftersom detta är en ny roll hos oss så vill vi att du hjälper oss att sätta målen och vägen dit, vi ser därför att du både är initiativrik och ansvarstagande. 

Kontakt

I den här rekryteringen samarbetar OKQ8 med KIMM/Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev via kimm.se så snart som möjligt dock senast den 2019-02.03

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Sabina Axelsson på sa@kimm.se Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mejl på grund av GDPR. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte, skicka in din ansökan redan idag!

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

Sök rollen Senast 2 februari, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sabina Axelsson

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 2 februari, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Löneadministratör till IP Only!

Är du löneadministratör med några års erfarenhet och redo för nästa utmaning i karriären? Är du lösningsorienterad, självgående och trivs i en föränderlig miljö? Då kan det vara dig vi söker till ett längre uppdrag på IP Only!

Stockholm Sista ansökningsdag: 5 februari, 2019

Läs mer & ansök