Stockholm Rekrytering

Kundcentermedarbetare

Vi som arbetar i Kundcenter brinner för att ge högkvalitativ service såväl externt som internt.
Våra kunder ringer och mejlar oss och en stor andel av våra kunder pratar engelska.
Stämmer det här med dina drivkrafter – då ska du läsa vidare!

Vad kan Trygghetsstiftelsen erbjuda dig?
Vi erbjuder dig möjligheten att vara med i ett trevligt gäng där du kommer att bidra till att fortsätta utveckla rutiner, arbetssätt och system för Kundcenter. Vi erbjuder bra anställningsförmåner och vi sitter i trevliga lokaler mitt i Stockholm city.

Hur ser en vanlig dag ut?
I Kundcenter är du ambassadör för Trygghetsstiftelsen och är vårt ansikte utåt. Du svarar på frågor om större delen av vårt verksamhetsfält och vårt mål är att säkerställa att så många samtal som möjligt ska besvaras redan i första instans.

I uppdraget ingår även administrativa uppgifter som att utveckla rutinbeskrivningar och standardsvar, att uppdatera intranät och kundsidor samt allt arbete med organisationens telefoni. Du samarbetar tätt både med gruppen samt med dina övriga kollegor inom Trygghetsstiftelsen för att skapa en bra upplevelse för våra kunder och kollegor.

Du kommer att använda Lime CRM och Telia Touchpoint Plus som dina främsta tekniska verktyg.

Vem söker vi?
Du är serviceinriktad och har en god pedagogisk och kommunikativ förmåga. Du är bra på att samarbeta samt är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från olika branscher. Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller liknande med telefon som verktyg är viktigt då du behöver ha förmågan att kombinera inkommande samtal med övriga arbetsuppgifter. God förmåga att bemöta olika personligheter är viktigt då samtalet är ditt primära arbetsverktyg. 

Dina kunskaper i svenska och engelska är goda både i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet och du behöver vara intresserad av ny teknik då våra arbetsuppgifter ständigt växlar.

Vilka är Trygghetsstiftelsen?
Trygghetsstiftelsen är omställningsorganisationen inom det statliga avtalsområdet. När en statsanställd blir uppsagd på grund av arbetsbrist eller när en anställd vars tidsbegränsade anställning löper ut är det Trygghetsstiftelsens uppgift att så långt som möjligt skapa förutsättningar för att hen så snart som möjligt ska finna ett nytt arbete eller annan sysselsättning.

Vårt stöd är individinriktat och utgår ifrån arbetslinjen. Stiftelsen erbjuder även öppna aktiviteter för lokala parter i syfte att inspirera och stimulera till en proaktiv och långsiktig planering för de lokala omställningsmedlen.

Stiftelsen bildades av parterna på den statliga arbetsmarknaden 1990 och vårt stöd erbjuds till statligt anställda på myndigheter, universitet och högskolor.

Drygt 112 000 personer har hittills omfattats av stiftelsens stöd och antalet anmälda kunder de senaste tre åren har legat på drygt 2 200 personer per år. Organisationen har drygt 40 anställda, med kontor i Göteborg, Malmö och Stockholm, Läs mer om oss på www.tsn.se

Nyfiken på att veta mer?
Trygghetsstiftelsen sitter i fina lokaler på Regeringsgatan 67.
För mer information eller frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Christina Stenbeck på christina.stenbeck@thepace.se. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart du får möjlighet.

 Välkommen med din ansökan!

 

 

Förmåner

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb