Stockholm

Senior administrativ assistent till Munters

Trivs du i en assisterande roll och skulle beskriva dig själv som noggrann, driven och med en god initiativförmåga? Vill du dessutom bli en del av en organisation som verkar för en välmående och hållbar framtid? Då kan det vara dig vi letar efter – Varmt välkommen med din ansökan.

Munters är en världsledande leverantör av framtidens klimatlösningar. De utökar just nu sitt administrativa team och söker en senior administrativ assistent. Detta är initialt ett konsultuppdrag via The Pace/Wise Professionals på minst 6 månader med ambition till överrekrytering för rätt person. Tjänsten är på heltid och placerad på kontoret i Kista.

Ditt uppdrag

Som administrativ assistent kommer du ha en bred och varierande roll. Du kommer initialt att supportera två personer ur ledningsgruppen, GVP Strategic Operations och Business Area Manager FoodTech. Din uppgift är att underlätta vardagen för dessa. Du kommer bland annat att arbeta med koordinering av möten och resor samt ta fram presentationsmaterial inför ledningsgruppsmöten. 

Du kommer även att agera som ett bredare administrativt stöd till övriga kontoret. Du tillhör och arbetar nära ett team om ytterligare två personer inom administration och support. Då organisationen växer är det ett nystartat team med syftet att kunna arbeta snabbt, nära varandra och bredare på ett effektivt sätt. Ni kommer tillsammans att forma ert arbetssätt och vardag. Eftersom din roll är ny kommer du också beroende på din tidigare erfarenhet att få stor möjlighet till påverkan kring din roll och dina arbetsuppgifter.

Din Bakgrund

För att trivas i rollen och axla den på bästa sätt bör du vara en trygg administratör som trivs med att organisera din omgivning. Din erfarenhet av att arbeta i en administrativ och assisterande roll har gjort dig till en person som är bekväm med att ta egna beslut, kan arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt.

Som person har du har en positiv inställning kring nya utmaningar och ingen arbetsuppgift är för liten för dig. Du har lätt för att samarbeta och trivs med kombinationen av att arbeta både i egna projekt och tillsammans med andra.

Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl tal som skrift, både på engelska och svenska. Du är nyfiken och behåller lugnet även vid intensiva perioder. Vidare har du god förmåga att hantera och framförallt prioritera bland flera arbetsuppgifter samtidigt utan att tumma på detaljer och noggrannhet.

Om Kunden

Munters är en global ledare inom energieffektiva och hållbara klimatlösningar. Genom innovativa teknologier skapar Munters det perfekta klimatet för krävande industriella applikationer, varav de största segmenten är livsmedel, läkemedel och lantbruk. Munters har utvecklat framtidens klimatlösningar sedan 1955 och är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. Läs gärna med om Munters och deras kultur och värderingar här

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb