

Bemanningskoordinator till PwC
Vill du vara med att driva arbetet inom Resource Management och samtidigt ges utrymme att växa professionellt? Då kan tjänsten som Resource Manager på PwC vara rätt för dig!
Till PwC söker vi nu en Bemanningskoordinator där du genom analys, koordinering och en hög dos av genuint intresse för att bygga och utveckla goda professionella relationer kommer att ansvara för driva bemanningsarbetet inom en av våra enheter i Stockholm.
Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på 14 månader med omgående start, i januari 2021. Tjänsten är på heltid med placering på kontoret på Torsgatan i centrala Stockholm. Med anledning av den relativt omgående starten för uppdraget kommer annonsen endast vara publicerad en kortare tid och det blir viktigt, om du är intresserad av tjänsten, att du inte väntar med att skicka in din ansökan.
Din roll
Du kommer att samverka med dina engagerade kollegor i Resource Management Teamet men även ansvariga i verksamheten för att bemanna utifrån våra vägledande principer som inkluderar klient-, medarbetar- och firma-perspektivet. Du kommer ha en omväxlande roll där du självständigt och målinriktat driver ditt arbete framåt i ett företag med högt tempo där det händer mycket. Ingen dag är den andra lik, vilket gör denna roll spännande, utmanande och givande för dig som drivs av att se njutningen i komplexiteter och hitta lösningar. Samtidigt får du möjlighet att forma denna nyckelroll så att vi tillsammans som företag kan skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:
● Driva bemanningsarbetet inom en av enheterna i Stockholm och ha en aktiv dialog med den del du ansvarar för; löpande informera samtliga intressenter kring status och aktiviteter inom bemanningen.
● Hantera och ansvara för löpande bokningar och ombokningar av medarbetare.
● Bevaka och analysera resursbehov.
● Prognostisera och planera för de kompetenser som behövs.
● Hantera inkommande resursförfrågningar från andra enheter och medverka proaktivt för att finna lösningar i samarbete med Resource Management teamet.
● Ta fram rapporter och utföra relevanta nulägesanalyser för styrning av planering och bemanning.
Din bakgrund
För att du ska kunna växa och få ut största möjliga potential i rollen, är du en person som tycker om självständigt och omväxlande arbete som kräver engagemang och ansvarstagande. Du har ett genuint intresse för att bygga och utveckla goda professionella relationer och problemlösa.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av Workforce Planning eller Resource Management, men det är inget formellt krav. Vidare är du van vid att arbeta i Google Workplace eller i Excel och har god systemvana. Du har även god kommunikationsförmåga i svenska och engelska i både tal och skrift.
Om PwC
PwC Sverige är marknadsledande inom revision samt skatte- och affärsrådgivning, med 2 900 medarbetare och 33 kontor runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem. Våra 36 000 kunder är såväl globala som svenska företag och organisationer i alla storlekar samt verksamheter inom den offentliga sektorn. Vi vägleder våra kunder och hjälper dem att uppnå sina mål, oavsett vilken fas deras verksamhet befinner sig i.
PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC, som har 276 000 medarbetare i 157 länder. Det ger oss möjlighet att dela kunskaper och erfarenheter globalt och tillsammans utveckla hållbara lösningar för våra kunder.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår process
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
Steg 02
Urval
Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb

Copywriter till SIS
Vi letar efter dig som vill följa med på SIS, Svenska Institutet för Standarder, fortsatta digitala förändringsresa. Som copywriter på vår marknadsavdelning får du både en strategisk och operativ roll för framtagandet av all leadsgenererande content som driver vår försäljning till nya höjder. Vill du med din skarpa skriftliga kommunikation öka försäljningen samtidigt som du bidrar till hållbar samhällsutveckling – då är du välkommen med din ansökan till SIS!

Digital Marketing & Sales Specialist
Att välja elavtal ska vara enkelt och smidigt. I rollen som Digital Marketing and Sales Specialist är ditt ansvar att hjälpa potentiella kunder på Göta Energis hemsida att välja Göta Energi som leverantör av billig el. Välkommen med din ansökan!

Business Controller till Aftén bil
Aftén Group är det familjära företaget med högt driv och framtidsvisioner.
Vi är passionerade och vet att företagets framgång bygger på kundfokus och en stark lagkänsla. Nu finns en unik möjlighet för dig med erfarenhet av koncernredovisning, affärsnära ekonomiarbete och analys att bli en viktig nyckelspelare och en del av vår framtid där expansion och investeringar står på schemat.
Sök tjänsten som Business Controller redan idag!