Stockholm Konsultuppdrag

Kontorskoordinator till Wästbygg Gruppen

Vill du arbeta på ett stort bolag med familjekänsla? Vill du tillhöra en schysst kultur med god sammanhållning? Här har du chansen! Wästbygg Gruppen söker en kontorskoordinator på 50 % till deras kontor i Solna!

Vi på söker nu en serviceinriktad kontorskoordinator på 50 % till Wästbygg Gruppen i Solna. Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjlig fram till 1 juli 2021. Wästbygg Gruppen är ett börsnoterat entreprenad- och projektutvecklingsbolag med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. De bygger och utvecklar bostäder, kommersiella byggnader, samhällsfastigheter samt logistik- och industrianläggningar – alltid med stort fokus på hållbarhet.

På Wästbygg Gruppen arbetar ca 320 tjänstemän på de olika kontoren och byggarbetsplatserna. Här lägger man stor vikt vid en schysst kultur och anser att goda relationer skapas genom att vara tillmötesgående. Wästbygg Gruppen vill nu stärka sin service på kontoret i Solna och söker därför en serviceinriktad kontorskoordinator som trivs med eget ansvar och har ett självständigt driv.

Din roll
Som kontorskoordinator har du en för oss central roll i att skapa en trivsam arbetsmiljö där såväl kollegor som besökare vill vara. Du har det övergripande ansvaret för receptionen, lokalerna och konferensrummen. I rollen är det naturligt för dig att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ta initiativ till egna rutiner och sedan implementera de du anser vara de bästa för kontorsdriften. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande men några exempel är:  

  • Att dagligen ansvara för bolagets gemensamma frukost
  • Inköp av kontorsmaterial
  • Ta emot leveranser
  • Säkerställa en trivsam arbetsmiljö för alla kollegor
  • Kontakter med fastighetsägare för vårt kontor
  • Vara behjälplig vid introduktioner av nyanställda
  • Vara behjälplig och en lokal samarbetsparter till vår IT-avdelning
  • Tillsammans med våra andra orters kontorskoordinatorer arbeta med gemensamma uppgifter och förbättringsåtgärder

Du kommer även hantera diverse events som till exempel interna konferenser, vilket innebär att du ibland kommer arbeta på annan plats samt utanför ordinarie kontorstid.

Din bakgrund
För att axla rollen ser vi att du har god erfarenhet från serviceyrket sedan tidigare, gärna från en motsvarande roll. Du kommer att vara en nyckelperson inom Wästbyggs verksamhet och det är därför viktigt att du är energifull, har ett professionellt förhållningssätt samt ett driv att vilja ge bra service och skapa en härlig gemenskap.

Du är trygg i dig själv och kan därför skapa struktur och ordning för din omgivning samt klara av att ta egna initiativ. Utomordentlig service är en självklarhet för dig, precis som att kunna hantera olika arbetsuppgifter parallellt. Din prestigelöshet gör att du trivs bra i denna breda roll där dina arbetsuppgifter varierar från dag till dag.

Det är både utländska och svenska gäster som besöker kontoret, därav är goda kunskaper i både svenska och engelska ett krav. Du har också goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser gärna att du har både körkort och bil eftersom du kan komma att behöva förflytta dig från kontoret inför events och andra evenemang.

Om Wästbygg
Wästbygg Gruppen utvecklar och bygger fastigheter där människor vill bo, arbeta och trivas under lång tid framöver. Med kunskap om slutanvändarnas behov levererar de högkvalitativa bygg- och utvecklingsprojekt som bidrar till att öka boendekvalitet, produktivitet och lönsamhet för deras kunder.

Vill du veta mer om det som kan bli din framtida arbetsplats? Klicka här!

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag heter Johan Fernström (johan.fernstrom@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Förmåner

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

Så går det till

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb