Stockholm Rekrytering

Executive Assistant sökes till Getinge

Tillsammans gör vi skillnad
På Getinge strävar vi efter och brinner för att hjälpa våra kunder att rädda liv och tillhandahålla utmärkt vård. Ett jobb på Getinge erbjuder både inspirerande och utmanande karriärmöjligheter. Här kan du göra skillnad varje dag.

Hur ser en vanlig dag ut?
I rollen som Executive Assistant på Getinge och Critical Care kommer din huvuduppgift vara att supportera, prioritera och organisera alla aktiviteter för Vice President, Elin Frostehav, och fungera som hennes högra hand. Du kommer även att ingå i Critical Cares ledningsgrupp som består av 11 medlemmar och du ansvarar för hela årshjulet kring ledningsgruppen. 

Här är ingen dag den andra lik och Getinge erbjuder ett omväxlande arbete där vi vill att du gör din röst hörd, ställer frågor och ger insikter där andra kan ha missat något.

Du kommer även att arbeta tätt tillsammans med kommunikationsteamet för att säkerställa att de interna kommunikationsplanerna genomförs. Du kommer också att ta ett samordnande ansvar för tre assistenter inom Critical Care.

På Getinge får du möjlighet att delta i många olika projekt och du fungerar som ett bollplank till Elin och ledningsgruppen i olika frågor – högt som lågt. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som ingår i rollen:

·      Kalender- och mailhantering för Elin.

·      Ansvara – och planera för den årliga möteskalendern för ledningsgruppen

·      Delta på ledningsgrupps- och andra interna/externa möten där du assisterar eller samarbetar med Elin för att säkerställa uppföljning och åtgärdsplaner

·      Arrangera och genomföra både live- och digitala evenemang

·      Ansvara för att samordna genomförandet av intern kommunikationsplan

·      Samordning av assistenter inom Critical Care i Solna & Feldkirchen.

·      Dessutom har du möjlighet att vara involverad i engångsprojekt och initiativ – generellt ska du vara redo att bidra över hela verksamheten och tillhandahålla struktur och organisation där det är möjligt.

·      Övrig administration som hantering av utlägg, kvitton och avtal

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll under minst tre år, gärna från en internationell miljö. Vi ser att du har intresse och förståelse för intern kommunikation och gillar du att själv skriva så är det ett stort plus. Du är van att hantera konfidentiellt material och du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Vidare har du en god teknisk förmåga och har tidigare arbetat med olika digitala plattformar.

Som person söker vi dig som självständig tar dig an uppgifter och som är en naturlig ledare. Du är den som kommer ihåg allt och där inget faller mellan stolarna. Troligtvis så är det just ordning och reda som är din drivkraft. Du är pålitlig, nyfiken och van vid att arbeta proaktivt och du har förmågan att alltid ha ett helikopterperspektiv över verksamheten och dess årshjul. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha en koordinerande och administrativ ådra där du prestigelöst tar dig an olika typer av arbetsuppgifter. I din roll agerar du gatekeeper och du är expert på kalenderhantering och du vet hur du ska prioritera och hantera ett stort inflöde av olika uppgifter. Du är strukturerad och detaljorienterad och har en förmåga att snabbt bygga nätverk/partnerskap i hela organisationen. Även om du inte vet hur en uppgift ska lösas så vet du alltid vem du ska fråga.

Du vill alltid ligga steget före och på så sätt kunna underlätta för din omgivning. Ser du något som behöver fixas eller stödjas tvekar du inte att kliva in. Vidare har du en positiv attityd och bemöter alltid människor i din omgivning på ett professionellt och trevligt sätt, såväl kollegor som andra samarbetspartners.

Om Getinge
Getinge är en global leverantör av innovativa lösningar för operationssalar, intensivvårdsenheter, sterilcentraler samt företag och institutioner inom Life Science-området. Vi har över 10 000 medarbetare och bedriver verksamhet i fler än 40 länder.

Getinge erbjuder dig en fantastisk möjlighet att arbeta i en global miljö med världsledande teknik och tjänster. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en modern ledare som tror på kraften i starka team. Du kommer att kunna arbeta i ett företag med en öppen miljö, där din input är högt värderad och uppskattad. Din chef är dedikerad till att stödja dig i din framtida utveckling, vilket ger dig verktygen för att växa och lyckas. Du kommer att ha ett flexibelt arbete med möjlighet att deltidsarbete var som helst.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Getinge med The Pace/Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Clara Forsberg, clara.forsberg@thepace.se eller Christina Stenbeck, christina.stenbeck@thepace.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Förmåner

  • Friskvård
  • Förtroendearbetstid
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Ansök nu!

rekryteringsannonser

Så går det till

Vår rekryteringsprocess

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Steg 02

Urval och tester

Vi ser till kompetens och potential vilket innebär att du får genomföra arbetspsykologiska tester innan vi tittar på ditt CV. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt om dig för att kunna göra den bästa matchningen mot kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter en månad och efter fem månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb