Ekonomiassistent till AdMare Ship Management

Göteborg Konsultuppdrag

Har du en yrkes- eller kandidatexamen inom ekonomi och är nu redo att ta nästa steg ut i karriären? Eller har du kanske provat på enklare ekonomiarbete och söker efter en mer långsiktig tjänst? Kommunicerar du dessutom obehindrat på såväl svenska som engelska och är en fena på administration? Då ska du läsa vidare!

Sök rollen Senast 15 april, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till vår kund AdMare Ship Management AB söker vi nu efter en ekonomiassistent. Detta är ett konsultuppdrag via EQonomy/Wise Professionals på heltid med god chans till anställning hos AdMare Ship Management efter uppdragets slut. Uppdraget är tänkt att påbörjas under april 2019 eller enligt överenskommelse.

Ditt uppdrag

Som konsult hos AdMare Ship Management blir du del av ett gott gäng på 11 personer i trivsamma lokaler i centrala Göteborg. På denna spännande arbetsplats möts du av internationella kontaktytor inom shippingbranschen där man både jobbar hårt och har roligt tillsammans. AdMare Ship Management är en platt organisation med korta beslutsvägar och med stor variation i åldrar och erfarenhet. Du kommer ha goda arbetsförhållanden med bl.a. 37,5 timmars arbetsvecka och flextid.

Admare Ship Management är ett transaktionsintensivt bolag där alla kostnader som rör fartygen hanteras av ekonomiavdelningen. Din huvuduppgift kommer att vara helhetsansvar för leverantörsreskontror där du hanterar hela flödet från mottagande, attestrutiner till utbetalning som sker via fil till banken. Fakturorna hanteras i scanningsprogrammet Centsoft och reskontran i Visma Administration. När man kommit in i dessa arbetsuppgifter

kan det finnas möjlighet att utöka tjänsten med fler ansvarsområden beroende på kompetens och engagemang.

Din bakgrund

För att lyckas i denna roll behöver du inte tidigare ha arbetat med leverantörsreskontra, men du bör ha en förståelse för det ekonomiska flödet och ha ett administrativt sinnelag. Du bör även trivas i arbetet att hantera stora mängder fakturor på daglig basis vilket är själva basen i arbetet. Med ett intresse för branschen och en nyfikenhet till utveckling finns det goda möjligheter att bredda dina ansvarsområden. AdMare ser gärna en konsult som kan hitta nya vägar och inte vara rädd för att komma med förslag och idéer. Då det är en relativt liten grupp förväntas du även kunna hjälpa till där du behövs vid behov. Givetvis har du även som målsättning att arbetet ska utföras så kvalitativt som möjligt.

Du behöver kunna kommunicera flytande i såväl svenska och engelska och ha ett naturligt sinne för olika system. Har du kunskap i fler språk så som finska eller tyska är detta meriterande.

När du blir en av oss

Som konsult hos EQonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Köpenhamn och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se, 076-000 18 60) och konsultchef Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se, 073-521 65 60).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 15 april, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger AdMare Ship Management

Västra Hamngatan 19, Göteborg

Kontakta mig för mer information

Lisa Kayser

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 15 april, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR-Ansvarig

Hos oss får du möjlighet att ta ansvar för och driva hela HR processen. Vi behöver dig som tycker om att ge service och som trivs i en varierande och händelserik miljö. Här får du möjligheten att jobba brett, både strategiskt och operativt. Du kan inte förvänta dig ett dukat bord. Vi behöver dig för att strukturera och organisera upp det vi inte kan själva. Kom och hjälp oss att etablera en ny värdegrund.

Skåne Sista ansökningsdag: 6 april, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Strategisk Inköpare av indirekt material och service till Ahlsell

Har du tidigare erfarenhet av arbete inom strategiskt inköp av indirekt material och service, gärna med inriktning mot Supply Chain och vill vara med på vår utvecklingsresa för att bygga en starkare funktion för Indirekt material och Service? Vi söker en strategisk inköpare som med engagemang, erfarenhet och nyfikenhet vill vara med och skapa resultat hos oss. Är det du? Läs mer om rollen och sök in nedan.

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 april, 2019

Läs mer & ansök

Nytt

Executive Assistant/Office Manager

Är du en proaktiv och strukturerad Exekutiv assistent med en hög känsla för service? Skulle du dessutom tycka att det är spännande att jobba i en dynamisk roll inom ett internationellt företag i framkanten av cancerforskning? Sök då rollen till Immunicum redan idag!

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 april, 2019

Läs mer & ansök