Stockholm

Administratör till PwC

Är du i början av din karriär, gillar analys och vill ha en utmanande roll där du arbetar tillsammans med andra för att uppnå ständiga förbättringar? Trivs du dessutom att jobba i en strukturerad och administrativ roll? Då kan det vara dig vi letar efter!

Till PwC söker vi en administratör till Risk Management teamet. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace som kommer att pågå fram till den 28 januari 2022 med option till fast anställning. Vi kommer att gå igenom urvalet löpande. Start för uppdraget är senast den 9 augusti. Placering för tjänsten är i PwC:s lokaler (under förutsättning att restriktioner är hävda), belägna vid St Eriksplan i centrala Stockholm.

Ditt uppdrag
Du kommer att arbeta med PwC:s granskningsprocess för godkännande av blivande kunder och leverantörer inom området Know Your Client (KYC) och Client Acceptance. Syftet är att samla in information om den potentiella kunden eller leverantören. Upptäcka, granska och (om möjligt) avhjälpa identifierade risker med att arbeta med kunden eller leverantören. 

Vår godkännandeprocess är kopplad till branschkrav och lagstiftning, där penningtvättsdirektivet ställer höga krav på en robust gransknings-och godkännandeprocess. Detsamma gäller för efterlevnad av internationella sanktioner.

Detta innebär att du kommer söka information om företag med hjälp av olika externa källor, inklusive genomföra kontroller inom penningtvätt och sanktioner. I arbetsuppgifterna ingår att utreda, analysera och dokumentera konfidentiell data. 

Rollen innebär även att hantera projektupplägg för våra befintliga och nya kunder. Att samla in information och dokumentation som behövs för att kunna starta ett nytt projekt. 

För att trivas med detta uppdrag måste du gilla att arbeta i olika typer av system och databaser med repetitiva administrativa uppgifter. Arbetet kan ibland också vara ett detektivarbete. Du kommer att arbeta med såväl svenska som internationella kunder, företag som privatpersoner. 

Rollen är placerad i PwC:s centrala Risk Management Office team, som man behöver förstärka under en sex månaders period. För den som är intresserad kan även andra arbetsuppgifter inom Risk Management bli aktuella.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen som administratör på RM är du analytisk, kvalitetsmedveten och lösningsorienterad. Du vågar ta dig an nya utmaningar och du räds inte för att ställa frågor eller ta egna initiativ samt trivs med att kommunicera, på svenska och på engelska, både muntligt och skriftligt. Du arbetar metodiskt och tycker om att slutföra det du påbörjat och har hög känsla för service och god samarbetsförmåga.

Du kommer att ha eget ansvar för de uppgifter som tilldelats dig och du kommer att bli en del av ett drivet och glatt gäng som har en rad spännande utmaningar framför sig under hösten.

Vi söker dig som har:  

  • ett intresse för administrativt arbete, där noggrannhet och analytisk förmåga väger tungt 
  • god PC-vana och känner dig bekväm med att arbeta med nya system 
  • god kommunikationsförmåga 
  • förståelse för efterlevnad av regelverk och riktlinjer
  • en mycket god förmåga till samarbete
  • ett strukturerat arbetssätt

Vi ser gärna att du åtminstone har en gymnasieutbildning inom t ex handel, ekonomi, juridik, samhällskunskap. Gärna i kombination med något års arbetslivserfarenhet från kontor.

Om PwCPwC Sverige är marknadsledande inom revision, skatte- och affärsrådgivning med 2 900 medarbetare på 33 kontor runt om i landet. Vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 35 000 kunder ger dig och alla våra medarbetare tillgång till både spännande och samhällsviktiga uppdrag. Dels för att du får chansen att arbeta och utvecklas sida vid sida med några av landets vassaste specialister. Besök gärna www.pwc.se för mer information om företaget och dess tjänster.

När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu!

tjänstepension

Så går det till

Vår process

Steg 01

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Steg 02

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Steg 03

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Steg 04

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Steg 05

Uppföljning

Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Upptäck mer

Fler lediga jobb