
Office Coordinator till Chroma Studios
Vill du smygstarta din karriär och samtidigt njuta av sommaren? Vill du arbeta i en kreativ miljö på ett start-up i framkant? Då är detta ett uppdrag för dig!
Till nystartade Chroma Studios AB söker vi nu en serviceinriktad och proaktiv Office Coordinator. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace med start omgående. P.g.a. av en lite lugnare period under sommaren är uppdraget initialt på 50 % fram till sista augusti. Efter avslutat uppdrag finns emellertid mycket goda chanser till förlängning samt ökning av omfattning. Chroma Studios sitter i fina lokaler på Östermalm.
Chroma Studios AB
Chroma Studios is reimagining what an audio story can be. With team members in the US and Europe, our fiction and nonfiction stories take advantage of the cutting edge in audio technology for a truly immersive experience
Ditt uppdragI rollen som Office Coordinator kommer du att stötta grundarna med planering och prioritering i det dagliga arbetet samt ha ansvar för driften på kontoret där det på sikt kommer att arbeta 15-20 personer.
Som Office Coordinator kommer du arbeta i en nyckelposition där du har helhetssyn över kontoret och du kommer att arbeta brett med att ge service både internt och externt.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden i din roll:
- Hantera kalender, planering och uppföljning till grundarna
- Ansvara för att kontorslokalerna alltid är representativa samt planera, koordinera och förbereda inför möten
- Förbereda material och underlag inför möten i god tid samt delta och skriva enklare protokoll samt följa upp och driva på så att actions och beslut genomförs.
- Årsplanering med diverse möten för enheten/kontoret
- Ansvara för och ordna med diverse interna events och aktiviteter
- Enklare ekonomiuppgifter som att betala fakturor
- Ta emot besökare och inkommande samtal
- Ge service till möten med exempelvis kaffe, luncher, presentationsutrustning, kopiering mm
- Övriga administrativa arbetsuppgifter samt stötta dina kollegor vid behov
Din bakgrundRollen som Office Coordinator på Chroma Studios AB är en mycket central och viktig roll. För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du arbetat med service sedan innan men att du är i början av din karriär. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Vi söker dig som brinner för service och trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter där ingen dag är den andra lik. Som person är du prestigelös, positiv och ordningsam samt uppskattar att stötta och underlätta för dina kollegor. Du ligger alltid steget före och ser vad din omgivning är i behov av.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift.
När du blir en av oss
Wise Professionals har alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.
Nyfiken på att veta mer?
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Johan Fernström johan.fernstrom@thepace.se och Christina Stenbeck christina.stenbeck@thepace.se
Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ta del av våra artiklar som hjälper dig inför intervjun

Så går det till
Vår process
Steg 01
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga cv eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.
Steg 02
Urval
Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Du får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.
Steg 03
Intervju
Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.
Steg 04
Anställning
Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.
Steg 05
Uppföljning
Vi följer upp för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.
Upptäck mer
Fler lediga jobb

Junior Talent Acquisition Partner till Svensk Fastighetsförmedling
Har du ett intresse för rekrytering och Employer Branding? Vill du samtidigt arbeta i ett framåtlutat och engagerat team hos ett stort nationellt bolag i framkant? Svensk Fastighetsförmedling söker nu en passionerad och kvalitetsmedveten Junior Talent Acquisition Partner till deras huvudkontor i centrala Stockholm!

HR Business Partner
Är du en HR Business Partner som söker nya utmaningar och trivs bäst i ett varmt, prestigelöst och lösningsorienterat bolag? HSB vill ligga i framkant och vara moderna och du blir en del av ett litet HR-team där just dina erfarenheter och drivkrafter kan tas tillvara och utvecklas. Den här möjligheten vill du inte missa!
Ekonomiassistent till kundreskontra
Har du tidigare erfarenhet av arbete med kundreskontra och vill starta ett nytt konsultuppdrag inom kort? Kolla in denna tjänst!