Erfaren Löneadministratör till Cramo

Stockholm Konsultuppdrag

Till Cramo i Solna söker vi en erfaren löneadministratör. Cramo är ett bolag med en dynamiskt arbetsmiljö och högt i tak. Du som löneadministratör får stort eget ansvar samtidigt som du tillhör ett härligt team!

Sök rollen Senast 18 juli, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Cramo söker vi nu en erfaren löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid, med start så snart som möjligt, till och med 31 januari 2019

Ditt uppdrag

Som Löneadministratör kommer du att tillhöra Cramos HR team. Teamet består av ca 10 personer varav du och ytterligare en kollega arbetar med lön. Totalt på kontoret finns ca 100 medarbetare och ni sitter i ljusa fina lokaler i Solna.

Här arbetar du med hela lönekedjan, från ax till limpa i lönesystemet AGDA. Löneavdelningen ansvarar för ca 1000 löner varav du hanterar ca 500 av dessa inom dina regioner, både tjänstemän och kollektiva.Cramo är ett företag med högt i tak. En avslappnad och prestigelös arbetsmiljö där man har kul på jobbet. Organisationen och därmed även löneavdelningen kännetecknas av en förstklassig service och en dynamisk arbetsmiljö där positiv förändring är en naturlig del av vardagen.

I din roll kommer du bland annat att:

·         Uppdatera personregistret i AgdaHantera reseräkningar och tidsredovisning i Flex

·        Självständigt ansvara för lönekörningen för dina regioner

·        Framtagning av statistik och rapporter

·        Kontakt med olika myndigheter såsom Försäkringskassan, Kronofogden, AFA etc

·        Supportera medarbetare och chefer gällande lönerelaterade frågor

Din bakgrund

Till rollen som Löneadministratör hos Cramo söker vi dig som självständigt arbetat med hela löneprocessen. Du är van vid att hantera liknande volymer och har tidigare arbetat med såväl tjänstemanna- som kollektivlöner. Då du kommer att ha ett tätt samarbete med din kollega på lön är det viktigt att du är samarbetsorienterad samtidigt som du är bekväm med att självständigt driva ditt arbete och ha dina egna ansvarsområden. Det är ett krav att du tidigare arbetat i lönesystemet AGDA.

I övrigt är du en prestigelös och serviceinriktad person som är flexibel och förändringsbenägen. Du trivs med att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö och brinner för löneområdet och vill bidra till en kvalitativ löneprocess och support gentemot bolagets anställda.

När du blir en av oss

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Vi har även flera initiativ kopplat till välgörande CSR-arbeten. Under 2018 är vi bland annat guldsponsor till Team Rynkeby God Morgon som cyklar till förmån för Barncancerfonden. Vi ser det som en perfekt match med våra värderingar om hälsa och önskan om att alla barn ska få sina drömjobb i framtiden.  

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och konsultchef Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 18 juli, 2018

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Cramo AB

Rosenborgsgatan 12, Solna

Kontakta mig för mer information

Ellen Ritzer

Ellen Ritzer

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 18 juli, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR-Specialist till Höganäs Sweden AB i Höganäs

Är du personalvetare med flera års erfarenhet av operativt HR-arbete? Trivs du med att arbeta självständigt och vill få möjlighet att utvecklas och skaffa dig mer erfarenhet i en spännande organisation? Då är det här en tjänst för dig!

Helsingborg Sista ansökningsdag: 19 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Befinner du dig i början av din karriär som ekonom, eller har du en tids erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent och vill utvecklas vidare inom leverantörsreskontra? Just nu söker vi efter en leverantörsreskontra-assistent till en av våra större kunder i Göteborg.

Göteborg Sista ansökningsdag: 2 augusti, 2018

Läs mer & ansök