Löneadministratör

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du vara en del av Bonnier Solutions löneavdelning, vars målsättning är att skapa nordens ledande och mest attraktiva Shared Service Center?

Sök rollen Senast 25 juli, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Till Bonnier Solutions söker vi en Löneadministratör. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid, under 6 månader, med goda möjligheter till förlängning. Start snarast möjligt.

Ditt uppdrag

Vår kund är ett stort internationellt mediebolag som har sitt kontor i Stockholm. Du kommer att arbeta på företagets Shared Service Center tillsammans med tio andra kollegor med liknande roll. Du kommer till ett mycket trivsamt och modernt bolag där personalen är i fokus.

Avdelningen administrerar löner, pensioner och tjänstebilar för cirka 70 bolag i Sverige. Tillsammans hanterar löneteamet ungefär 9000 löner inom 23 olika kollektivavtalsområden. I rollen som löneadministratör kommer du att ansvara för hela lönehanteringen för flera kunder.

Din bakgrund

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med löner och du känner dig trygg i rollen som löneadministratör. Vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet. Det är mycket meriterande om du har arbetat på ett Shared Service Center tidigare. Dessutom ser vi gärna att du har kunskap i lönesystemet HR-plus.

Du har arbetat med ett flertal olika kollektivavtal tidigare och du brinner för lönefrågor.

Som person är du pedagogisk och en engagerad. Du trivs att arbeta på ett modernt och spännande bolag tillsammans med erfarna kollegor. Du tycker om att arbeta i team och har ett effektivt och strukturerat arbetssätt.

När du blir en av oss

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Vi har även flera initiativ kopplat till välgörande CSR-arbeten. Under 2018 är vi bland annat guldsponsor till Team Rynkeby God Morgon som cyklar till förmån för Barncancerfonden. Vi ser det som en perfekt match med våra värderingar om hälsa och önskan om att alla barn ska få sina drömjobb i framtiden.  

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Ellen Ritzer (ellen.ritzer@wise.se , 073-521 65 25) och konsultchef Mikaela Ahvenainen (mikaela.ahvenainen@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 25 juli, 2018

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Ellen Ritzer

Ellen Ritzer

Kandidatansvarig

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 25 juli, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

HR-Specialist till Höganäs Sweden AB i Höganäs

Är du personalvetare med flera års erfarenhet av operativt HR-arbete? Trivs du med att arbeta självständigt och vill få möjlighet att utvecklas och skaffa dig mer erfarenhet i en spännande organisation? Då är det här en tjänst för dig!

Helsingborg Sista ansökningsdag: 19 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra

Befinner du dig i början av din karriär som ekonom, eller har du en tids erfarenhet av att ha arbetat som ekonomiassistent och vill utvecklas vidare inom leverantörsreskontra? Just nu söker vi efter en leverantörsreskontra-assistent till en av våra större kunder i Göteborg.

Göteborg Sista ansökningsdag: 2 augusti, 2018

Läs mer & ansök