Projektledare – Digitalt projekt till Amnesty

Stockholm Rekrytering

Har du ett stort allmänintresse och är en vass projektledare som vill vara en del av ett nytt unikt digitalt utvecklingsprojekt med oss på Amnesty? Då kan det här vara rollen för dig!

Sök rollen Senast 25 oktober, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Amnesty International är en global organisation som kämpar för alla människors lika värde. Vi arbetar för att mänskliga rättigheter ska gälla alla, nu och i framtiden. Genom att ha utredare på plats i hela världen kan vi få vittnesmål från de människor som vet vad som pågår, och vi dokumenterar den information vi får för att kunna avslöja när kränkningar mot mänskliga rättigheter sker. 

Vår storlek är vår styrka – genom att samla många människor som uppmärksammar kränkningarna kan vi skapa kraftfull opinion och sätta press på makthavare och regeringar. På så sätt kan vi långsiktigt skapa förändring och förutsättningar för en värld där mänskliga rättigheter gäller alla. Vi är mycket restriktiva med bidrag från företag och stater. Vi låter oss inte påverkas av politiska partier, religioner eller ekonomiska intressen. Vi är oberoende i våra utredningar och åsikter. Tillsammans påverkar vi för att skapa en värld där mänskliga rättigheter gäller alla, nu och i framtiden.

Vill du vara en del av det arbetet? I så fall vill vi att du blir en av oss!
I rollen som Projektledare kommer du att tillhöra en arbetsgrupp om två till tre projektledare där du kommer ansvara för den tekniska lösningen kring en betalfunktion som är mycket viktig i utvecklingen av insamling. För att det ska möjliggöras kommer du att samarbeta med övriga funktioner inom organisationen som tex IT och ansvarig webbredaktör. Det här är en projektanställning på 1 år med möjligheter till förlängning. Kontoret är beläget på Södermalm i Stockholm och du kommer att rapportera till avdelningschef för Kommunikation och Fundraising.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • projektledare för delprojekt gällande utveckling av ny process för medlemskap kopplat till månadsgivande
  • skriva och uppdatera projektplan, tidsplan samt övrig projektdokumentation och rapportering
  • leda upphandling och agera beställare av utveckling gentemot digital utvecklingsbyrå
  • leda projektgrupp med externa såväl som interna IT-resurser 
  • nära samarbete med projektledare för andra delprojekt    
  • vid behov, kunna bedöma och ta in andra resurser, tex specialist på kravspecifikation.              

Vad skulle du kunna ha för bakgrund för att trivas hos oss?
Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom relevant område samt projektledning. Du har god erfarenhet av att på en operativ nivå projektleda digitala utvecklingsprojekt i mindre organisationer/företag samt dokumenterad erfarenhet av att ha drivit projekt från start till mål med kvalitet och i tid. Du har erfarenhet från upphandling av digitala tjänster och är van beställare gentemot IT-utvecklare. Du har god insikt i vikten av olika lösningar som utgår från slutanvändaren. Du har erfarenhet av att driva delprojekt i större projekt och arbetat i olika projektmodeller. Din svenska och engelska ligger på en hög nivå, muntligen som skriftligen.

Om dig
För att lyckas i rollen har du en förmåga att samarbeta och jobba i grupp. Som person är du innovativ, kreativ, nyfiken och initiativtagande och har ett stort driv, samtidigt som du är lösningsfokuserad. Du är strukturerad och kan arbeta självständigt samt är flexibel och är anpassningsbar om något oförutsägbart skulle ske.

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Amnesty med KIMM. Önskar du med information eller har frågor om rollen, kontakta gärna Talent Acquisition Specialist, Jessica Andersson ja@kimm.se eller ansvarig rekryteringskonsult Malin Clavering mc@kimm.se. Vi ser fram emot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2019-10-25. Vi tar inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Skicka in din ansökan idag!  

Fackliga ombud:      
Unionen: Maja Åberg tel nr 0708-605128 och SACO Ulrika Sandberg tel 072-9712461

Sök rollen Senast 25 oktober, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Jessica Andersson

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 25 oktober, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Marketing Manager till Perimed

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår digitala närvaro globalt. Vi är ett traditionellt medtechbolag som behöver din hjälp med skapa en modern och träffsäker digital kommunikationsplattform . Har du ett starkt intresse för teknik och medtech och ser du kopplingen mellan marknadsföring och försäljning som tydlig och självklar? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Marketing Manager till vårt kontor i Järfälla!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till Kilpatrick Townsend

Nu söker vi en driven och engagerad assistent som vill arbeta i en internationell miljö. Kilpatrick Townsend erbjuder en dynamisk och händelserik arbetsplats där tempot stundtals är högt.
Låter det som något för dig?

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Technical Service Coordinator

We are looking for three Technical Service Coordinators to one of our reputable customers in environmental technology. You will be a part of an exciting industry where the company is one of the leading players. The start of the assignment is in October and will last at least six months, with a chance of extension. This is a consulting assignment through Wise Professionals.

Göteborg Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök