Global Presschef till ÅF Pöyry

Stockholm Rekrytering

Vi tror att förändring sker när människor med modiga idéer går samman. Vill du vara med på vår resa? Hitta din nästa utmaning hos oss på ÅF Pöyry.

Sök rollen Senast 23 oktober, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

ÅF Pöyry är ett ingenjörs- och designföretag med verksamhet inom energi, industri och infrastruktur. Vi skapar hållbara lösningar för kommande generationer genom att förena människor och teknik. Vår bas är i Europa och våra affärer och kunder finns över hela världen. Vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer och hos oss får du arbeta i en organisation som är i en ständig förändring och som skapar möjligheter för dig som medarbetare att utvecklas. Bolaget är i en lönsam och god tillväxtfas och vi vet att medarbetare som mår bra – både fysiskt som psykiskt – är den viktigaste framgångsfaktorn.

Rollen
Som global presschef ingår du i ledningsgruppen för Communications & Brand och har det övergripande ansvaret för alla media- och PR-relationer globalt för ÅF Pöyry. I och med sammanslagningen av ÅF och Pöyry kommer du fokusera på att stärka det gemensamma varumärket och profilera bolaget inom hållbarhetsfrågor. Du kommer ansvara för övergripande Press- och PR-strategier samt ge vägledning och samarbeta med övriga affärsenheter och lokala talespersoner. ÅF Pöyry sitter i trevliga lokaler i Solna och du kommer att rapportera till EVP and Head of Communications & Brand.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Utveckla PR-strategi och positionera företaget på hög nivå inom hållbarhet, digitalisering, design och rådgivning.
  • Projektleda globala PR-kampanjer
  • Ansvara för att sätta strategi för global kriskommunikation
  • Producera och distribuera pressmeddelande rörande lagstadgad börsinformation
  • Ansvara för medieträning av ledare och talespersoner
  • Positionera VD och andra talespersoner i media
  • Ge vägledning och samarbeta med övriga affärsenheter och lokala talespersoner
  • Utveckla månatliga och årliga PR-rapporter

Om dig
Du förstår och värdesätter affärsnära kommunikation och stöttar övergripande strategi och affärsmål. Som person är du drivande, social och energisk som har lätt att bygga relationer samt trivs i en ombytlig miljö med hållbarhetstänk. Du är även en god strukturerad projektledare som har det tålamod som krävs för att lyckas i en stor komplex organisation. Du vet hur man skapar framgång inom PR och du har tidigare lyckats skapa starkt genomslag i svensk och internationell media.

Vi söker dig som har

  • Relevant högskoleutbildning inom kommunikation och/eller media; IHM/ Berghs
  • Erfarenhet av arbete med kommunikation och PR-arbete på strategisk nivå
  • Arbetat i större komplex organisation, global eller nordisk
  • Är bekväm med att arbeta på engelska i tal och skrift
  • Arbetat med kriskommunikation
  • Skicklig skribent på svenska och engelska obehindrat med en kommunikativ förmåga att förmedla och paketera en berättelse mot rätt målgrupp samt att förstå medielandskapet
  • Intresserad av samhällsfrågor och gillar att verka i en kunskapsintensiv miljö
  • Har en senior erfarenhet och kan avgränsa/prioritera

Har vi fångat ditt intresse?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM som intervjuar löpande och ser fram emot att få din ansökan med personligt brev och CV via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2019-10-23. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Aquisition Specialist Jessica Andersson, ja@kimm.se eller ansvarig Rekryteringskonsult Malin Clavering, mc@kimm. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar tyvärr inga ansökningar via mail pga GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 23 oktober, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger ÅF AB

Frösundaleden 2a, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Jessica Andersson

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 23 oktober, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Marketing Manager till Perimed

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår digitala närvaro globalt. Vi är ett traditionellt medtechbolag som behöver din hjälp med skapa en modern och träffsäker digital kommunikationsplattform . Har du ett starkt intresse för teknik och medtech och ser du kopplingen mellan marknadsföring och försäljning som tydlig och självklar? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Marketing Manager till vårt kontor i Järfälla!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till Kilpatrick Townsend

Nu söker vi en driven och engagerad assistent som vill arbeta i en internationell miljö. Kilpatrick Townsend erbjuder en dynamisk och händelserik arbetsplats där tempot stundtals är högt.
Låter det som något för dig?

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Technical Service Coordinator

We are looking for three Technical Service Coordinators to one of our reputable customers in environmental technology. You will be a part of an exciting industry where the company is one of the leading players. The start of the assignment is in October and will last at least six months, with a chance of extension. This is a consulting assignment through Wise Professionals.

Göteborg Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök