Redovisningschef/ Accounting Manager till The Absolut Company

Stockholm Rekrytering

Har du erfarenhet av kvalificerad redovisning och drivs av att vara en ledare med ambition att utveckla och förbättra? Då är detta rollen för dig?

Sök rollen Senast 23 juni, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Lunchförmåner
  • Personalrabatt

Om företaget
The Absolut Company har en lång tradition av entreprenörskap och innovation och har det globala ansvaret för produktion, utveckling och strategisk marknadsföring av Absolut Vodka, Malibu, Kahlúa och Our/Vodka. Absolut Vodka är världens femte största internationella spritvarumärke. Absolut Vodka tillverkas i Åhus, Skåne, och är Sveriges enskilt största livsmedelsexport. Malibu är världens största rombaserade spritdryck med kokosnötssmak, med försäljning i över 150 länder och Kahlúa kaffelikör är världsledande inom sitt segment. Sedan juli 2008 är The Absolut Company, tidigare V&S Vin & Sprit AB, ett bolag inom Pernod Ricard-koncernen.
Vi är ett medelstort svenskt företag som står för starka värderingar och ingår samtidigt i en stor global koncern som erbjuder nya internationella förbindelser varje dag. Här möter du innovation i ett företag med mer än 100 års historia.

För att läsa mer gå in på: https://www.linkedin.com/company/the-absolut-company/

Om tjänsten
Som ansvarig för redovisningsfunktionen på The Absolut Company kommer ditt uppdrag vara att driva den förändringsresa som har initierats under 2019 med målsättning att via digitala lösningar förbättra effektiviteten i interna processer och underlätta det administrativa arbetet för organisationen. Du ansvarar även för att leverera och säkerställa företagets redovisning, rapportering och betalningsflöden. Du kommer att ha personalansvar för en grupp på 7 personer med olika fokusområden inom redovisning. Du rapporterar till Director of Controlling & Accounting samt huvudkontoret i Paris.

Arbetsuppgifter som ingår är:

Ansvara för dagliga verksamheten av redovisningsteamet
Kvalitetssäkra månad-, kvartal-, årsbokslut. (Brutet räkenskapsår)
Uppföljning och rapportering
Säkerställa att redovisningen följer regler och policies
Ansvara för koordinering av revisioner
Säkra betalflöden genom korrekt tilldelade mandat för attestering
Support gentemot interna och externa intressenter
Initiera och driva förbättringsprojekt inom redovisningsfunktionen

Vem är du?
För att lyckas i denna roll önskar vi att du har en universitetsutbildning inom ekonomi, erfarenhet från kvalificerad redovisning och har självständigt genomfört årsbokslut. Gärna arbetat i medelstort bolag med internationell miljö.
Du är van att initiera och genomdriva effektiviseringsprojekt. Har haft personalansvar med gott resultat samt trivs med att leda och coacha andra.

Flexibel med förmåga att anpassa dig och motiveras av högt tempo. Fokuserad på att uppnå mål, löser och hanterar de utmaningar som kan uppstå längs vägen. Trivs med många kontaktytor och har lätt för att samarbeta med personer på olika nivåer i organisationer samt med skiftande kunskaper inom ekonomi.

Språk: Svenska och engelska
Systemvana och intresse för digitala verktyg, samt goda kunskaper i Excel.

Om processen
I denna rekrytering samarbetar The Absolut Company med Wise Professionals/EQonomy. Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta Ramona Johansson (ramona.johansson@wise.se) Rekryteringsanansvarig.
Vi kommer arbeta med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan om rollen känns rätt för dig! Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen (läs mer här), därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.

Sök rollen Senast 23 juni, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Ramona Johansson

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 23 juni, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

HR Generalist till Blomsterfonden

Söker du nya utmaningar som HR Generalist i en organisation som arbetar för ett gott syfte? Blomsterfonden söker nu dig som har erfarenhet och vill utveckla vår framtida verksamhet.

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 juli, 2019

Läs mer & ansök

Head of Retail to Cheil

Cheil is currently undergoing an exciting period of growth and is therefore on the hunt for a new Head of Retail. This is a great opportunity to work in a fast-paced, international environment where collaboration and a team-player mindset is key.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 juni, 2019

Läs mer & ansök