Digital Marknadsförare till Swedol

Stockholm

Har du erfarenhet av att operativt driva marknadsföring för e-handel? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och skapa värde för hela Swedol. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Sök rollen Senast 25 november, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt
  • Privat sjukförsäkring

Vårt erbjudande till dig
Som Digital Marknadsförare kommer du ha en central roll i vårt e-handelsteam där ditt och vårt fokus är att växla upp vår e-handel och samtidigt nyttja styrkan i Swedols butiksnät. Vi är ett bolag med hög tillväxt och ambitioner att växa både organiskt och genom förvärv. Du kommer få goda möjligheter att vara med och sätta din egen prägel på både rollen, arbetssätt och rutiner. Vi är ett svenskt bolag, börsnoterat på NASDAQ Stockholms Mid Cap och för dig som har det rätta drivet finns det goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då e-handel är ett område som vi satsar på. Vi har en familjär stämning på kontoret som leds av våra värdeord Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Om rollen
Som Digital Marknadsförare hos oss på Swedol kommer ditt huvudfokus vara att driva Swedols digitala försäljning och öka tillväxten i vår e-handel i samarbete med marknadsavdelningen. Rollen innefattar strategi men framförallt genomförande av aktiviteter i våra digitala och sociala kanaler där vi kommer lägga allt mer resurser på digitala aktiviteter gentemot våra kunder. Din kunskap behöver vi även internt för att kunna utveckla och utmana oss för att möta marknadens behov.

Du rapporterar till E-handelsansvarig och sitter på huvudkontoret i Tyresö.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Arbeta med nyhetsbrev och analys.
  • Vara operativt ansvarig för vår aktivitet och närvaro i sociala medier, genom att till exempel sätta en contentkalender, Q&A och riktlinjer för övriga organisationen. 
  • Koordinera marknadsföringskampanjer med marknadsavdelningen för att säkerställa samordning mellan traditionell och digital marknadsföring.
  • Arbeta med nyhetsbrev och analys.
  • Bygga upp, hantera och optimera kampanjer för display- och videoannonsering samt bidra i utformning och uppsättning av övrig digital marknadsföring.
  • Ansvara för att sätta den digitala marknadsstrategin och proaktivt ge förslag på aktiviteter utifrån våra målgruppers behov.

Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har ca. 2-4 års erfarenhet av liknande roll från digital marknadsföring. Troligtvis har du arbetat på byråsidan eller på kundsidan och arbetat med ”hands on” marknadsaktiviteter där du är en person som gillar att testa nya saker. Du har god erfarenhet av operativt arbete med sociala medier och att analysera utfall i ex. Google Analytics. Du har generellt mycket god inblick i Google och Facebooks annonsprodukter och vet om, när och hur du kan använda dig av ex. programmatic, display, retargeting, video och direktkommunikation. Du har god kommersiell förståelse och talar och skriver svenska och engelska. Du kanske har tidigare haft en egen hemsida och är nyfiken för nya digitala sätt att arbeta med marknadsföring.

Vi sitter i öppet landskap och du kommer ha mycket interaktion med dina kollegor på kontoret, i Norge och ibland externa byråer. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta för att nå ett mål. Eftersom detta är en ny roll hos oss så vill vi att du hjälper oss att sätta målen och vägen dit, vi ser därför att du både är initiativrik och ansvarstagande. 

Mer om Swedol
Swedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom bygg och anläggning, industri och verkstad, åkeri och transport, jord- och skogsbruk samt offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,1 miljarder kronor 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Läs gärna mer på: www.swedol.se

Vad händer nu?   
I denna rekrytering samarbetar Swedol med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se eller Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson på ja@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se. Urval sker löpande och kan tillsättas innan utgivet datum.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

Sök rollen Senast 25 november, 2019

Här ligger Swedol AB

Vindkraftsvägen 2, Stockholm

Kontakta mig för mer information

kommande-anstalld

Olof Lindmark

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 25 november, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Online Sales Manager/eCommerce till K-Rauta

K-Rautas befinner sig i en stark tillväxt där du kommer få möjlighet att ansvara för det operativa arbetet för att fortsätta förbättra och utveckla K-Rautas E-handel. Som Online Sales Manager kommer du ingå i ett väldigt starkt team inom e-Commerce & Digital där ni tillsammans kommer driva arbetet i att förbättra det digitala mötet för våra kunder.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Head of ebusiness & marketing till Onninen

Vi söker dig som vill ta ansvar för hela marknadsprocessen med fokus på Inbound marketing men också att stärka varumärket Onninen. Du kommer att jobba i en global miljö med stort utbyte av Onninens övriga länder och centrala resurser inom ägaren Kesko i Finland. Välkommen med din ansökan

Stockholm Sista ansökningsdag: 23 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Grafisk designer

Nu har du möjlighet att bli en del av Coloplast och deras marknadsavdelning. Bolaget vill öka den interna produktionen av deras grafiska material och letar därför efter dig som vill ta på sig ansvaret och bli deras interna specialist på området.

Göteborg Sista ansökningsdag: 27 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök