Är du en redovisningsekonom som letar efter nya utmaningar?

Göteborg Konsultuppdrag

Så här efter sommarledigheten vill vi på EQonomy nu återigen bredda vårt nätverk med personer som arbetar inom redovisning för att kunna möta efterfrågan hos våra kunder inför höstens utmaningar. Vi erbjuder en utvecklande konsultroll där du har möjlighet till både personlig utveckling och att bidra med din kunskap.

Sök rollen Senast 1 september, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Vi på EQonomy är rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans och är ett nischat affärsområde inom Wise Professionals. Vi arbetar med rekrytering direkt till våra kunder samt erbjuder en spännande roll som konsult via oss. Just nu växer vi på EQonomy och våra kunder har ett ökat behov av konsulter med vass redovisningskompetens.

Det här är en öppen annons och ett proaktivt sätt för oss att hitta rätt kompetens och bredda vårt nätverk ytterligare med personer som arbetar inom redovisning. Den senaste tiden har vi sett ett tydligt återkommande behov inom redovisning hos våra Göteborgskunder.

Varför ska du arbeta som konsult?
Du får i en konsultroll möjlighet att utvecklas på spännande uppdrag hos våra kunder som är välkända, medelstora och stora företag i varierande branscher. I konsultrollen möter du olika företagskulturer, får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklas och bygger på ditt CV. När du arbetar som konsult får du bidra med din tidigare erfarenhet samt komma med nya insikter och kompetens till din nya arbetsgrupp. Det innebär att du både får personlig utveckling och bidrar på samma gång!

Vad arbetar du med som konsult?
Det är såklart svårt att berätta exakt vad du kommer arbeta med, eftersom vi matchar dig mot ett uppdrag som passar dig. Nivån på arbetsuppgifter kommer variera beroende på vilket uppdrag du kliver på, vilket är varför vi söker efter kandidater med olika erfarenhetsnivå. Just nu ser vi dock helst ansökningar ifrån dig som har några års erfarenhet av redovisning och är självständig i bokslut. Som konsult hos oss arbetar du på uppdrag på plats hos våra kunder och de vanligaste rollerna inom området är Redovisningsekonom, Redovisningsansvarig samt Redovisningschef.

Några av de vanliga arbetsuppgifterna våra konsulter inom redovisning har är:

  • Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Löpande bokföring
  • Fakturahantering
  • Projektredovisning
  • Koncernredovisning, konsolidering
  • Moms, skatt och eventuellt löner

Hur långt är ett konsultuppdrag?
Längden på våra uppdrag varierar och vi har uppdrag på både hel- och deltid. Ibland är de på någon månad men vi har även uppdrag som sträcker sig uppåt två år. Vissa av våra uppdrag går efter några månader över i en anställning direkt hos vår kund. Vi vill därför gärna ha kontakt både med dig som arbetar som egen konsult (med eget bolag) och du som önskar vara anställd konsult direkt hos oss.

Passar konsultrollen dig?
För att du ska trivas i konsultrollen är du professionell samt trivs i ett proaktivt och lösningsfokuserat arbete. En konsult hos oss på EQonomy har en vilja att kunna bidra med sin kompetens och erfarenhet i de olika situationer våra kunder kan befinna sig i. Det tror vi att du gör bl.a. genom ditt prestigelösa förhållningssätt samt din positiva och tillmötesgående attityd. Om du är en person som har förmågan att snabbt sätta dig in i nya organisatoriska strukturer, roller och arbetsuppgifter är konsultrollen som gjord för dig.

Om vi ska kunna matcha dig mot något av våra uppdrag behöver du ha en utbildning inom ekonomi och dokumenterad erfarenhet av redovisningsarbete. Då tror vi du samlat på dig relevant erfarenhet, exempelvis kunskap inom bokslutsarbetet och erfarenhet av minst ett ekonomisystem – specificera gärna vilka system i ditt CV. Du har kunskap och vana av att arbeta i Excel och Officepaketet. Oftast ställer våra kunder krav på att har du goda kunskaper i svenska och ifall du för dig obehindrat på engelska är det meriterande.

Är du intresserad?
Känns konsultrollen spännande hoppas vi att du ser en ansökan som ett första steg och en möjlighet för oss att hitta rätt uppdrag för just dig. Du skickar in din ansökan med ditt CV och/eller LinkedIn-profil direkt via vår hemsida. Vi kommer gå igenom ansökningarna löpande och matcha mot de pågående uppdrag vi har just nu. Oavsett så kommer vi ge dig återkoppling på ansökan.

Är du nyfiken på att läsa mer om konsultrollen på EQonomy kan du läsa mer här eller ta en kontakt med oss så svarar vi gärna på dina frågor. Vi som arbetar med våra konsulter i Göteborg inom Ekonomi & Finans är Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se – 0760001860) och Alexandra Cederqvist (alexandra.cederqvist@wise.se – 073-5216560). 

Nu ser vi fram emot att läsa din ansökan!

Sök rollen Senast 1 september, 2019

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Lisa Kayser

Talent Acquisition Specialist

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 1 september, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

COO, Regionchef, Francotyp (FP) i Sverige

Francotyp-Postalia (FP) söker nu en chef till den svenska marknaden. Som COO så får du helhetsansvaret med betoning på sales and marketing. Då bolagets produkt och tjänsteutbud är i en förändringsfas så är en stor del av ansvaret att arbeta med affärsutveckling av nya lösningar som t ex digital signering.
PÅ FP arbetar man med kommunikationslösningar för företag, främst inom området post- och dokumenthantering.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 augusti, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök