Processutvecklare till Redovisningsenheten

Stockholm Rekrytering

Har du erfarenhet av att utveckla processer och har stort intresse för IT samt en ekonomisk bakgrund?
Läs då gärna denna annons och sök om du tycker den stämmer in på dig.

Sök rollen Senast 31 oktober, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Redovisningsenheten ansvarar för att med god intern kontroll och affärsmässighet upprätta, analysera och rapportera den interna och externa redovisningen för Systembolaget och dess dotterbolag samt för Systembolagets Pensionsstiftelse.
Nu rekryterar vi en processutvecklare som kommer att tillhöra Redovisningsenheten inom Ekonomiavdelningen.

Om rollen:
I din roll arbetar du tillsammans med ytterligare ett par processutvecklare gentemot superanvändare och gruppchefer inom enheten för att utveckla och förvalta Redovisningsenhetens verksamhetsprocesser. Rollen arbetar nära och tillsammans med förvaltningsorganisationen på IT och du blir även en viktig länk mellan Ekonomiavdelningen och övriga verksamheter inom Systembolaget i processrelaterade frågor.

Huvudsakliga uppgifter:

·      Säkerställa effektivt användande av systemstöd och driva förbättringsförslag utifrån de mål som finns för verksamhetsprocessen.

·      Bevaka och säkerställa att redovisningen uppfyller interna och externa krav i förbättringsaktiviteter och projekt inom företaget.

·      Initiera, planera, leda och informera om utvecklingsprojekt samt samordna kravställning och utbildning av systemstöd för verksamheten.

·      Nätverka internt och externt för att lösa problem och skaffa nya kunskaper samt för att bidra till bästa möjliga övergripande prioriteringar för företaget.

Om din utveckling hos oss:
Systembolaget är i ständig utveckling och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska fortsätta att lära dig mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan och utvecklingssamtal genomförs årligen. Huvudkontoret är beläget på Kungsträdgårdsgatan i centrala Stockholm

Om dig:
Du som söker har högskoleutbildning inom ekonomi eller inom IT/teknik med ekonomisk bakgrund eller påbyggnad. Utöver detta har du hunnit skaffa dig några års erfarenhet från verksamhetsprocesser och har stor affärssystemvana. Du har tidigare arbetat i en liknande roll i en transaktionsintensiv verksamhet och bidrar gärna med din kunskap. 

Vi ser gärna att du arbetat i projektform med att planera, organisera och självständigt kan driva förändringsarbeten. Detaljhandelserfarenhet eller annan serviceverksamhet är meriterande men inte ett krav.

Det är en fördel om du arbetet i affärssystemet IFS Applications, med någon form av kassasystem, och/eller har erfarenhet av e-handel men inte ett krav. Det är även meriterande om du har erfarenhet av SQL.

Som person är du resultat- och problemlösningsorienterad med förmåga att se till helheten. I rollen behöver du även vara lyhörd och mån om att dela information. Du är en god pedagog med intresse och förmåga att leda förändring. Genom din goda samarbetsförmåga får du med dig andra att arbeta mot samma mål.

I denna roll kommer du ha många kontaktytor varav det är av stor vikt att du trivs med att ha en central funktion och att ta initiativ till samarbeten.

Svenska och engelska är ett krav.

Om Systembolaget
Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. Systembolaget har högt stöd hos allmänheten och de senaste åren utsetts till det företag svenska folket har högst förtroende för och Sveriges bästa serviceföretag flera år i rad. Läs gärna mer på www.
systembolaget.se

Ansökan och kontaktperson
Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals/EQonomy. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ramona Johansson (ramona.johansson@wise.se) i annat fall är du varmt välkommen med din ansökan. Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR

Sök rollen Senast 31 oktober, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Ramona Johansson

Rekryteringskonsult

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 31 oktober, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Marketing Manager till Perimed

Vi söker dig som vill vara med att bygga upp vår digitala närvaro globalt. Vi är ett traditionellt medtechbolag som behöver din hjälp med skapa en modern och träffsäker digital kommunikationsplattform . Har du ett starkt intresse för teknik och medtech och ser du kopplingen mellan marknadsföring och försäljning som tydlig och självklar? Då är det kanske dig vi söker till rollen som Marketing Manager till vårt kontor i Järfälla!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Assistent till Kilpatrick Townsend

Nu söker vi en driven och engagerad assistent som vill arbeta i en internationell miljö. Kilpatrick Townsend erbjuder en dynamisk och händelserik arbetsplats där tempot stundtals är högt.
Låter det som något för dig?

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Technical Service Coordinator

We are looking for three Technical Service Coordinators to one of our reputable customers in environmental technology. You will be a part of an exciting industry where the company is one of the leading players. The start of the assignment is in October and will last at least six months, with a chance of extension. This is a consulting assignment through Wise Professionals.

Göteborg Sista ansökningsdag: 30 oktober, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök